Článek
Výstřednost jako vždy. Audi RS7 není jedno z těch aut, které by potřebovalo samo o sobě nějak „okořenit“ – co si budeme povídat, na silnici ho jen stěží přehlédnete, přesto však působí tak nějak důstojně. Možná právě proto se u Mansory pro tentokrát rozhodli, že exteriér nechají na pokoji. Jenže o to víc se vyřádili v interiéru RS7.
Ten trochu připomíná výbuch šmoulové zmrzliny, ale to je vedlejší věc – hlavní tu je fakt, že moderní Audi mají jedny z nejpůsobivějších interiérů v automobilovém průmyslu, a tak jednoho napadne, že to je prostě trochu… škoda. Jasně, kombinace černé kůže a světle modrých akcentů by nevadila – vlastně by mohla relativně fungovat. Ovšem zde ta světle modrá zasahuje všude, kam se člověk podívá – středový tunel, okraje sedadel, dveře, palubní deska, ba dokonce sloupky a strop. Služebák pro Taťku Šmoulu jako vyšitý.
I když proti gustu… Exteriér na druhou stranu v tomto konkrétním případě působí na poměry Mansory až usedle – možná i právě proto tolik „vyniká“ onen divoký interiér, těžko říct. Nicméně přesto tu došlo na decentní kosmetické úpravy podporující výhružné vzezření typu RS7 Sportback.
Jmenovitě jde o nový přední nárazník s karbonovými (spíše ozdobnými) křidélky nebo bočními „ploutvemi“, které už by však z hlediska aerodynamiky mohly být funkční – podobné používalo Ferrari 458 Speciale. Směrem dále dozadu následují karbonové kryty za předními koly, karbonová vnější zpětná zrcátka nebo nástavce prahů. Dramatický boční profil pak podtrhují nová kovaná kola vlastní výroby se světle modrými límci, které jsou barevně sladěny s barvou brzdových třmenů. Zádi potom dominuje nový difuzor, který protínají zbrusu nové koncovky výfuků, opět vlastní výroby. Nad nimi se potom tyčí nový spoiler z… jo, uhádli jste – opět z karbonu.
Výkon? Ale jo, trochu si s ním také pohráli, tedy lidově řečeno. Mezi výkonová vylepšení patří konkrétně upravená turbodmychadla, sportovní vzduchový filtr, přeprogramovaná řídící jednotka a na závěr už stačilo jen namontovat zmíněný sportovní výfuk. A to je vlastně vše.
Zajímavé je, že ačkoliv nejde o nikterak extrémní úpravy, výkon Audi RS7 poskočil opravdu pěkně – na 770 koní a rovných 1 000 „točivých momentů“. Což značí, že ve 4,0l osmiválci se dvěma turby, který RS7 pohání, se ukrývá ještě spousta potenciálu. Není divu, že i přes nezanedbatelnou hmotnost lehce přes dvě tuny zrychlí na stovku za pouhé tři sekundy!