Článek
Čísla hovoří jasnou řečí - 400 koní a 480 N.m vás vystřelí na stovku za 4,1 sekundy, a pokud si necháte sundat omezovač, pojede nejrychlejší átrojka historie až 280 km/h. A tohle je prosím původem hatchback, dosahující čísel, o kterých si v devadesátkách mohly nechat zdát i mnohé supersporty. Válka hothatchů nás zavedla opravdu daleko, zvlášť když se do ní začaly montovat německé prémiové značky a začalo se jezdit s pohonem všech kol. Pomalu, ale jistě stoupáte k parametrům, které se hodí spíše do rallycrossových soutěží. Na papíře to vypadá moc hezky a RS3 se blýskne i agresivním bodykitem a jako obvykle kvalitní kabinou, do které si lze za příplatek nechat namontovat virtuální kokpit. Odtud potud žádné výtky, ale na jazyk se přímo dere otázka z titulků jedné rubrik časopisu Faster - Je RS3 v sedanu zábavné?
Odpověď najdeme až za volantem. Audi má bohužel historii protkanou rychlými, efektivními, ale poněkud odosobněnými sportovními modely, kdy ty emoce za volantem střídá jen objektivní kalup. Přesto se v poslední době objevilo i pár výjimek (asi nejméně jsme to čekali od Audi S1), takže si budeme držet palce. Audi v Paříži mimochodem představilo i závodní verzi RS3 LMS pro sérii TCR. Ta má pod kapotou "jen" dvoulitrový čtyřválec naladěný na 330 koní a je ve sprintu na stovku o čtyři desetinky pomalejší než RS3 sedan. To už jsme ale zase u zavádějících čísel, protože je všem jasné, že tenhle řvoucí oplastovaný závoďák bude rozhodně zábavnější, než silniční verze. Srovnání je samozřejmě nefér, my hlavně doufáme, že ta sériovka bude alespoň trochu hravá.