Článek
Zpráva o konci oblíbeného Audi R8 není úplným překvapením z čistého nebe. Od chvíle, kdy se začalo mluvit o koncernových škrtech, bylo Audi s motorem uprostřed tak trochu na ráně, protože jde v zásadě o sourozence baby Lamborghini (Huracánu), přičemž výsledky prodejů u Audi tak úplně neobhájí souběžný vývoj dvou různých modelů. Audi bylo vždy považováno za praktičtější a "obyčejnější" Lambo, které jste si pořídili, když jste nechtěli provokovat sousedy nebo vaše nadřízené v mezinárodním korporátu. Byl to supersport s civilní image. To samo o sobě ale nestačilo, a tak Audi ohlásilo přípravu zelenější oturbené verze s šestiválcem. Jenže ani tenhle úkrok stranou od atmosférického osmiválce a desetiválce zjevně nebude stačit. Koncernové noty jsou jasné - Audi i Volkswagen se stáhnou z motorsportu a budou se soustředit na elektrifikaci a zelenou image, zatímco Porsche a Lamborghini budou udržovat sportovní prestiž celé firmy.
Z téhle karetní partie tak bohužel Audi vychází jako producent pokrokových limuzín, který už nemá na imagový supersport nárok. Vrcholem tak pravděpodobně zůstanou RS modely, a kdo bude chtít "závoďák", bude se muset spokojit s čím dál tím brutálnějším TT-RS, které zejména v aktuální generaci není radno podceňovat. Možná v něm nakonec skončí i ten přeplňovaný šestiválec původně určený pro Audi R8. Stávající generace se ještě bude pár let prodávat, takže R8 řadě zákazníků udělá radost, zvlášť ve vrcholné variantě V10 Plus. Až její výfuky vyštěknou naposled, bude automobilový svět zas o něco smutnější. Doufejme, že svoje závodnické know-how Audi využije alespoň u ostrých limuzín a SUV. A kdo ví, třeba se objeví i nějaké elektrické Audi se sportovní DNA. Nikdy neříkej nikdy.