Článek
Jenže ještě nejsou všechny naděje ztraceny – podle kolegů z britského časopisu Car by se R8 měla dočkat elektrického nástupce, který prozatím nese pracovní název E-tron GTR. Šušká se něco o tom, že by se měl představit už v roce 2022, a prý využije novou technologii baterií s pevným elektrolytem, oproti těm kapalným, které běžně používají dnešní baterie.
Takové řešení řeší spoustu neduhů běžných baterií, jako například vliv okolní teploty na kapacitu energie. Navíc nám slibují výkon 670 koní, přičemž můžeme téměř určitě počítat s železničním „krouťákem“, jak tomu u výkonných elektromotorů bývá. Výkony? Zrychlení z nuly na sto by mělo trvat jen něco málo přes dvě (!) vteřiny, takže budoucnost se nejeví být jako zrovna nudná. A rozhodně ne pomalá. Dojezd má podle všeho činit solidních 480 km a mluví se také o možnosti bezdrátového dobíjení.
Málokoho by pak překvapilo, že techniku bude přebírat převážně z rovněž elektrického Porsche Taycan. Má převzít i lehkou konstrukci z hliníkového monokoku a samozřejmě pohon všech kol. Mateřský koncern Volkswagen nás však nechává chladnými – do výroby se podobná technologie nemá dostat dříve než v roce 2025.
Je ale vysoce pravděpodobné, že elektrický sporťák Audi dříve nebo později vyrobí – už v lednu se totiž předseda Audi Bram Schot nechal slyšet, že již je v plánu, že vznikne omezená série elektrického supersportu na způsob PB 18 e-tron, který vidíte na obrázcích. A u PB 18 nám dokonce slibovali výkon až 770 koní a zrychlení na stovku za „velmi málo“ přes dvě vteřiny. Takže otázkou pravděpodobně není „Jestli“, ale „Kdy“. Něco nám říká, že u jednoho elektrického sporťáku to neskončí…