Článek
Co je to dnes s prémiovými výrobci, že se snaží jeden druhého překonat ve velikosti masky chladiče? Do absurdity to dotáhlo BMW 7/X7 se svými obrovskými ledvinami, ale ani Audi nechce nijak zaostat a čumák 8/Q8 tak připomíná zamřížovaný tunel metra. A stejnou masku teď dostává také Q7, aby v prémiovém segmentu nepůsobilo… nedostatečně vybavené.
Zajímavější však jsou nová světla – ta přední kombinují HD Matrix LED techniku s laserovými dálkovými světly, ta zadní jsou také LED, pochopitelně vpředu ani vzadu nesmí chybět výrazný LED podpis a dynamické blinkry.
Do kabiny se pak přestěhovala nejnovější verze infotainmentu (s online funkcemi, širokou konektivitou a osobním asistentem Alexou) ovládaná dvěma dotykovými displeji na palubní desce, před řidičem je standardně digitální kokpit, který lze ještě doplnit head-up displejem. Interiér si můžete vylepšit kromě kožených čalounění také ambientním osvětlením nebo čtyřzónovou klimatizací s ionizérem vzduchu a parfémem. To aby se vám ani na konci dlouhé cesty nechtělo z auta vystupovat…
O pohodlí při jízdě se bude starat adaptivní vzduchový podvozek, který nově můžete vylepšit o aktivní stabilizátory náklonu známé z Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Agilitu taky vylepšuje aktivní natáčení zadní nápravy dostupné na přání, připlatit si můžete dokonce i za karbon-keramické brzdy.
Technickému vylepšení neušly ani motory – oba diesely (230 a 285 koní) i jeden benzin (340 koní) jsou třílitrové šestiválce a pro úsporu paliva nově využívají 48V mild-hybridní ústrojí. To dokáže motor zhasnout nejen při pomalému dojíždění ke křižovatce (pod 22 km/h), ale i při splývání (úplné povolení plynového pedálu) mezi rychlostí 55 a 160 km/h až po dobu 40 sekund.
Modernizované Audi Q7 dorazí na trh letos v září a není pochyb, že se stane hitem – stejně jako jeho dosavadní verze, které se každý rok prodá přes 100 tisíc kusů. BMW X5 to na trhu tedy rozhodně nebude mít lehké…