Článek
Technologie budoucnosti využívá elektromechanické ovládací prvky k regulaci odpružení – tedy zvyšuje a snižuje provozní výšku každého kola. Systém není ani líný, protože umí zvýšit nebo snížit výšku karoserie o 85 milimetrů za cca půl sekundy. Navíc se u jednotlivých kol nachází kompaktní elektromotory, které se živí energií ze 48voltového mild-hybridního ústrojí. Oproti hydraulickému odpružení je prediktivní technika od Audi energeticky úspornější – spotřebuje od 10 do 200 wattů. Pro zajímavost – extrémně impulzivní práce podvozku, která přichází typicky na závodní dráze, spotřebuje klidně až 6 tisíc wattů.
Prediktivní aktivní odpružení funguje v kombinaci se vzduchovým podvozkem, a také s volitelnými jízdními profily. Technologie využívá přední kameru pro analýzu povrchu před autem (18krát za vteřinu) a umí tak během několika milisekund nastavit zavěšení auta v předstihu.
Fascinace pokračuje – přepněte auto do režimu Comfort Plus a pocítíte, nebo spíš nepocítíte, technologii redukce příčně působící síly. Podle potřeby se auto umí naklonit do úhlu až tří stupňů, proto při rychlostech od 80 do 130 kilometrů za hodinu sotva poznáte projetí zatáčky. Pokud panoramatický kamerový systém detekuje blížící se boční náraz – auto se na inkriminované straně přizvedne až o 80 milimetrů, aby nežádoucí kinetickou energii pohltila podlaha vozu, a ne posádka uvnitř. Odpružení také pracuje při prudké akceleraci, brzdění nebo ve prospěch snadného nastupování či vystupování.
Komfortu rovnajícího se jízdě na létajícím koberci si mohou už v základu užívat všichni řidiči Audi S8 modelového roku 2020, nicméně naděje neumřela ani pro budoucí majitele standardní Audi A8 s benzinovým přeplňovaným motorem – maximální pohodlí je pro vás připraveno za zhruba 140tisícový příplatek. Jde sice o vysokou částku, ale u základní ceny 2,6 milionu korun se to docela ztratí.