Hlavní obsah

Audi přezbrojí rychlá SUV SQ7 a SQ8 na benzinový osmiválec

Foto: Audi

Audi pro svá dvě největší rychlá SUV nabídne velký benzinový motor, který má lépe odpovídat jejich sportovní povaze. Vedle čtyřlitrového TDI tak v nabídce bude i osmiválcový motor spalující benzin. Ten má točivý moment 770 newtonmetrů a výkon přes 500 koní. V prodeji bude od podzimu.

Článek

Když Audi začalo vyzbrojovat své rychlé modely řady S dieselovými motory, klepali si fanoušci rychlé jízdy na čelo. Diesel totiž není svou náturou moc sportovní pohonná jednotka. Podle Audi to ale smysl mělo, zákazníci totiž podle nich hledali spíš kombinaci rychlosti a rozumných provozních nákladů. Jenže u Audi se mýlili...

Tedy ne, že by čtyřlitrový osmiválcový turbodiesel nenabízel dost rychlosti. Díky výkonu 435 koní a především mohutnému točivému momentu 900 Nm dokázal masitá SUV rozjet na stovku pod pět sekund. Jenže do pravé sportovnosti mu chyběl točivější charakter a šťavnatější zvuk. S tím ale nová benzinová jednotka problém mít určitě nebude.

Čtyřlitrový V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly pohání dlouhou řadu koncernových sportovních aut od Audi přes Porsche až po Bentley nebo Lamborghini. Pod kapotou SQ7 a SQ8 nabídne výkon 507 koní a 770 Nm, který se bude přenášet přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.

Foto: Audi

Twin-turbo 4,0 V8 je prověřený mnoha úspěšnými instalacemi ve sportovních modelech celého koncernu

Díky tomu se čas potřebný k akceleraci na stovku zkrátí na úroveň čtyř sekund (pružné zrychlení z 80 na 120 km/h trvá pouhých 3,8 sekundy), maximální rychlost zůstává stejná – elektronicky omezených 250 km/h.

Samozřejmě spotřebu bude mít nový benzinový motor o něco horší, podle tabulkových předpokladů kolem 12 litrů v kombinovaném režimu. K jejímu snížení přispívá systém deaktivace poloviny válců (funkci se říká COD, tedy cylinder on demand) při klidné jízdě.

V typickém stylu Audi budou obě auta napěchovaná pokrokovou technikou až po střechu. Standardem pro obě osmiválcové Q7 a Q8 je vzduchové odpružení a natáčení zadních kol pro lepší ovladatelnost. Technickou lahůdkou je pak elektromechanická aktivní stabilizace náklonu (EAWS). Automobilka uvádí, že elektromotory přímo působí na příčné zkrutné stabilizátory, výsledkem jsou pak menší náklony v rychleji projížděných zatáčkách. V rámci koncernu VW ale nejde o úplnou novinu – tento systém jako první dostal aktuální VW Touareg.

Benzinové SQ7 a SQ8 dorazí na český trh v průběhu letošního podzimu. Ceny se asi nebudou příliš lišit od těch současných, tedy kolem 2,5 milionu korun za SQ7 a zhruba o 200 tisíc víc za stylovější SQ8. Začínáte už šetřit?

Načítám