Hlavní obsah

Audi představila novou generaci kompaktního SUV Q3

Foto: Audi

Audi Q3

Kompaktní SUV jsou především o stylu a nová Audi Q3 to potvrzuje. Druhé nejmenší SUV automobilky, které vyjelo poprvé na svět v roce 2011, stojí na nové platformě MQB a designem se inspiruje ve vrcholném modelu Q8. Od něj zdědilo siluetu, ale taky prvky interiéru.

Článek

Oproti předešlé generaci se Q3 proměnila do sportovnějšího a dynamičtějšího vzezření. Poněkud usedlý kukuč nahradila modernější světla s technologií LED Matrix a v případě provedení S line se zde objevuje také sportovně střižený přední nárazník a leskle lakované plasty ve spodní části. Ty sice nejsou právě nejvhodnější do terénu, ale na to se tady stejně nehraje.

V oblasti rozměrů Q3 o něco narostla. S délkou 4 485 mm je o 97 mm delší a o 77 mm je delší taky rozvor, nabývající finálního rozměru 2 680 mm. To pochopitelně znamená více místa na nastavitelných zadních sedadlech a dokonce i víc místa v kufru. V závislosti na poloze sedadel má kufr od 530 do 675 litrů a sklopení opěráků znamená dokonce 1 525 litrů. Víko může být elektrické a otevírané „kopnutím“ pod nárazník.

Kromě dostatku místa pro lidi a jejich náklad se nachází uvnitř vozu také minimalistická palubní deska zbavená tlačítek a osazená dvojicí velkých displejů. Jeden nahrazuje klasické budíky, ten druhý potom slouží coby infotainment s navigací a dalšími funkcemi. Jeho rozměr záleží na příplatku a pohybuje se od 8,8 do 12,3 palce.

Dále se do hry přidává také hromada jízdních asistentů, adaptivní podvozek nebo progresivní řízení. K tanci a poslechu hraje audiosystém Bang & Olufsen o výkonu 680 W osazený patnácti reproduktory. Kola jsou dodávána v rozměrech 17 a 20 palců.

Pod kapotou to vypadá asi následovně – vybírat lze mezi třemi benzínovými a jedním dieselovým motorem. Všechno jsou to čtyřválce známé ze současné koncernové produkce, ovšem doplněné nově zavedeným číselným označením – nebo chcete-li „výkonovým indexem“.

Základní motor 35 TFSI má objem 1,5 litru, výkon 150 koní a pohání přední kola skrz manuální, nebo automatickou převodovku. Stejný výkon 150 koní má i dieselový motor, a sice dvoulitr označený 35 TDI. K němu však časem přibude i silnější verze o výkonu 190 koní. Dále jsou v nabídce benzínové dvoulitry 40 TFSI o výkonu 190 koní a 45 TFSI o výkonu 229 koní. Dvoulitrové turbobenzíny mají výhradně pohon všech kol a automatickou sedmistupňovou převodovku.

Audi Q3 startuje svoje prodeje ještě letos. Výroba započne co nevidět v maďarském závodě Györ a první vozy se objeví u dealerů v listopadu.

Související témata:
Načítám