Hlavní obsah

Audi poodhalilo detaily o svém prvním elektrickém sporťáku

Foto: Audi

Audi přichází se svojí levnější variací na elektrické Porsche Taycan Turbo S. Ingolstadtská automobilka zatím neukázala finální provedení, když si ovšem odmyslíte polepy, máte před sebou sériovou verzi. A ani interiér nebude žádným překvapením. Kompletně se odhalí ještě letos, do prodeje zamíří příští rok v létě.

Článek

Audi oficiálně potvrdilo, že pod kapotou modelu RS e-tron GT bude dvojice elektromotorů. Jde o tu samou techniku, jakou využívá Porsche. Celkový výkon obou motorů činí 475 kW, nebo hezky postaru 646 koní. Vpředu umístěný elektromotor má výkon 175 kW, doplňuje jej pak zadní s výkonem 335 kW. Točivý moment má hodnotu 830 newtonmetrů.

Audi ale nebude tak výkonné jako nejsilnější Taycan, který na kola posílá 560 kW a stovku zvládne za brutálních 2,8 sekundy. Stojí 5,3 milionu korun, jen tak mimochodem. Zatím neoficiální informace naznačují, že to samé u elektrického Audi proběhne lehce nad hodnotou tří sekund, což je vynikající (Audi slibuje hodnotu pod 3,5 sekundy).

Je tak velice pravděpodobné, že RS e-tron GT bude nejsilnější model se čtyřmi kruhy v logu. Audi R8 Spyder V10 performance quattro má totiž „jenom“ 620 koní a nic silnějšího do běžného provozu automobilka nikdy nevypustila. Na závody na německé dálnici v neděli brzy ráno to ale nebude – nejvyšší rychlost je omezena na hodnotě 250 km/h (nejsilnější Taycan zvládne jen o 10 km/h více).

Kapacita lithium-iontových baterií je zcela stejná jako u Porsche Taycan. Znamená to celkových 93 kWh, přičemž využitelných je 83,7 kWh. V případě 2,3 tun vážícího Audi RS e-tron GT činí dojezd přibližně 400 kilometrů dle WLTP. V nabídce budou kola o velikosti 19, 20 nebo 21 palců – takže spotřeba bude záviset i na tom, jak velké disky si pořídíte.

Audi pro svůj první sportovní elektrický model nabídne vzduchové odpružení a vektorování točivého momentu. Zajímavostí jsou tři různé možnosti brzdové soustavy. Základem jsou klasické ocelové kotouče, další možností jsou kotouče s uhlíkovými vlákny a konečně nejdražší jsou karbon-keramické brzdy.

Dobíjení je možné až 270 kW supernabíječkou; což znamená, že na hodinu jízdy baterie dobijete za pouhých pět minut. Ale jistě, takto výkonné nabíjecí stanice rozhodnou nejsou běžné.

Ještě letos Audi ukáže celé auto bez samolepkové kamufláže; do prodeje pak elektrická novinka zamíří příští rok v létě. Na ceny je ještě brzy, ale s méně než čtyřmi miliony korun nejspíš nepočítejte.

Načítám