Článek
Audi neobjevilo nic zásadního, jen se připojilo k BMW, které tuningové díly na své modely nabízí už několik dlouhých let. Je to dobrá cesta, protože si tím nenechají zákazníky utést k tuningovým firmám a při vylepšení originálním příslušenstvím vám pořád zůstává záruka. BMW má podstatně širší nabídku, Audi se zatím zaměřuje na dva důležité modely. Prvním bylo zmiňované TT-RS, které se nám představilo na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Můžete se na něj podívat v našem tradičním autosalónovém videu.
No a teď se pomaličku odhaluje program na dražší a rychlejší model, supersportovní R8 s desetiválcovým motorem. Samozřejmě program nenabízí žádné zvýšení výkonu, ale spíše designové prvky. Nicméně pár technických vylepšení se tam také najde. Začněme však s designem. Musím říct, že tahle R8 se mi vážně líbí. Stačí pár drobností a design to povýší na úplně jinou úroveň. Takhle vybavená R8 se trošku přibližuje k závodní variantě GT4, kterou Audi také představilo na podzim roku 2018. Přední nárazník dostal ve spodní části nové karbonové lízátko a na bocích výrazné karbonové flosny, které pomáhají obtékání vzduchu a tím pádem také stabilitě vozu ve vysokých rychlostech. K tomu se přidávají karbonové nástavce prahů, boční obložení nasávání vzduchu k motoru a nádrže, karbonové kryty zrcátek a nový design litých kol, pocházející z motorsportu. Důležité je, že dokáží ušetřit až 8 kg hmotnosti.
Nejvýraznější proměnou však prošla zadní část R8. Tady je výraznější, staviltelné karbonové křídlo, další karbonové nástavce na bocích zadních nárazníků podobné těm, co má hypersport Porsche 918 Spyder hybrid v paketu Weissach a doslova obří difuzor kombinující karbon s červenou barvou. Na autě nechybí výraznější signování sportovního oddělení Audi Sport na prazích, kolech či masce chladiče. Z těch technických komponentů Audi Sport nabízí lepší komponenty brzdové soustavy, jak pro ocelové, tak i pro karbon-keramické brzdy a také jejich lepší chlazení. U modelu TT-RS se ještě nabízí upravený výfuk od společnosti Akrapovič, což u R8 není ani potřeba, protože desetiválec zní famózně.