Hlavní obsah

Audi Performance Parts dělají z R8 ještě zajímavější vůz

V polovině loňského roku rozjelo Audi program originálních sportovních dílů, kterými si můžete vylepšit modely s čtyřmi kruhy ve znaku. Na podzim ve Frankfurtu jsme viděli vyšperkované TT-RS a teď se ukázala supersportovní R8.

Článek

Audi neobjevilo nic zásadního, jen se připojilo k BMW, které tuningové díly na své modely nabízí už několik dlouhých let. Je to dobrá cesta, protože si tím nenechají zákazníky utést k tuningovým firmám a při vylepšení originálním příslušenstvím vám pořád zůstává záruka. BMW má podstatně širší nabídku, Audi se zatím zaměřuje na dva důležité modely. Prvním bylo zmiňované TT-RS, které se nám představilo na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Můžete se na něj podívat v našem tradičním autosalónovém videu. 

No a teď se pomaličku odhaluje program na dražší a rychlejší model, supersportovní R8 s desetiválcovým motorem. Samozřejmě program nenabízí žádné zvýšení výkonu, ale spíše designové prvky. Nicméně pár technických vylepšení se tam také najde. Začněme však s designem. Musím říct, že tahle R8 se mi vážně líbí. Stačí pár drobností a design to povýší na úplně jinou úroveň. Takhle vybavená R8 se trošku přibližuje k závodní variantě GT4, kterou Audi také představilo na podzim roku 2018. Přední nárazník dostal ve spodní části nové karbonové lízátko a na bocích výrazné karbonové flosny, které pomáhají obtékání vzduchu a tím pádem také stabilitě vozu ve vysokých rychlostech. K tomu se přidávají karbonové nástavce prahů, boční obložení nasávání vzduchu k motoru a nádrže, karbonové kryty zrcátek a nový design litých kol, pocházející z motorsportu. Důležité je, že dokáží ušetřit až 8 kg hmotnosti. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejvýraznější proměnou však prošla zadní část R8. Tady je výraznější, staviltelné karbonové křídlo, další karbonové nástavce na bocích zadních nárazníků podobné těm, co má hypersport Porsche 918 Spyder hybrid v paketu Weissach a doslova obří difuzor kombinující karbon s červenou barvou. Na autě nechybí výraznější signování sportovního oddělení Audi Sport na prazích, kolech či masce chladiče. Z těch technických komponentů Audi Sport nabízí lepší komponenty brzdové soustavy, jak pro ocelové, tak i pro karbon-keramické brzdy a také jejich lepší chlazení. U modelu TT-RS se ještě nabízí upravený výfuk od společnosti Akrapovič, což u R8 není ani potřeba, protože desetiválec zní famózně. 

Načítám