Hlavní obsah

Audi oživuje svou A4 po designové i technické stránce

Foto: Audi

Mercedes inovoval svou C-Klasse a BMW přišlo se zcela novou generací 3er, Audi proto představuje správně načasovanou modernizaci svého klíčového modelu A4. Za drobnými designovými změnami se skrývá spousta technických vylepšení, které pomohou udržet Audi A4 na špičce segmentu.

Článek

V době boomu SUV je snadné na A4 zapomenout, ale tento model stále tvoří páteř prodejů značky Audi. Po čtyřech letech na trhu přišel čas na jeho modernizaci, proto designéři a technici připravili řadu modifikací, které se dotknou celé modelové řady v podobě sedanu, kombi Avant, soft-roader Allroad i sportovně-cestovní S4 (sedan i kombi).

I necvičené oko si všimne drobných designových změn, které mají přiblížit vzhled A4 ostatním moderním modelům Audi. Příď tak zdobí výrazněji tvarovaný šestihran masky chladiče a LED světlomety s upraveným světelným podpisem (v základní výbavě, za příplatek s matrix technologií), na bocích najdete odlišně tvarované prolisy, zadní LED světla mají mírně odlišný tvar i odlišnou grafiku.

Foto: Audi

Modernizované Audi A4 poznáte hlavně podle agresivnější masky a nové grafiky světel vpředu i vzadu

Ani kabina se neliší nijak radikálně, hlavní novinkou je integrace 10,1palcového dotykového displeje nové generace infotainmentu MMI – ze středové konzoly tak zmizelo ovládání otočným kolečkem a tlačítky (zůstalo pouze kolečko hlasitosti na dosah spolujezdci), nahradila ho uzavíratelná odkládací schránka. Klimatizace má ale na palubní desce stále svůj samostatný ovládací panel. Řidič si pak může vybrat, jestli před sebou chce sledovat klasické analogové přístroje nebo konfigurovatelné zobrazení na digitálním displeji.

Foto: Audi

V kabině praští do očí především velký centrální dotykový displej

Palubní navigace kromě online dat podporuje také „Car-to-X“ komunikaci a získává tak z dopravní infrastruktury informace o volných parkovacích místech, dopravních značkách a nebezpečích, nebo o zbývajícím čase, kdy na semaforu bude svítit červená – pokud tedy místní infrastruktura taková data v online režimu nabízí.

Vybrané motorizace budou nově vybavené 12V mild hybridním systémem (MHEV), který vylepšuje práci stop/start funkce a podle měření Audi dokáže MHEV technika ušetřit až 0,3 litru paliva na 100 kilometrů. Hned při uvedení bude MHEV technika dostupná s motory 2,0 TFSI (150, 190 a 245 koní), krátce po uvedení dojde i na nové verze 2,0 TDI (136 a 163 koní), 190koňové 2,0 TDI bude mít stále jen běžný stop/start. A4 si také zachovává volbu šestiválcového 3,0 TDI, který svým výkonem 231 koní a jemným chodem potěší všechny fajnšmekry.

Zásadní změny se dočkal sportovně-cestovní model S4, který po vzoru větších modelů S5/S6/S7 bude v Evropě dostupný pouze s dieselovým motorem (dosud měl 354koňový benzinový šestiválec 3,0 TFSI). Půjde o šestiválec 3,0 TDI vybavený 48V MHEV systémem a elektricky poháněným dmychadlem, takže kromě výkonu 347 koní a 700 Nm nabídne také rychlou odezvu na plyn. A pochopitelně též nízkou spotřebu i při vysokých rychlostech na Autobahnu, pro který se prakticky narodil.

Nové Audi A4 a S4 dorazí na trh na podzim 2019, takže pokud na auto této kategorie máte zálusk, s definitivním rozhodnutím možná ještě počkejte, až se svezete ve všech třech konkurentech.

Načítám