Hlavní obsah

Audi omladilo vrcholné provedení Audi TT RS

Foto: Audi

Audi TT RS (facelift 2019)

Třetí generace Audi TT se modernizace dočkala v polovině července. Změny na kupé a roadsteru to byly velice kosmetické, ostatně na nadčasových tvarech nebylo moc co měnit. Vrcholné provedení TT RS, která má pod kapotou 400koňový pětiválec, se dočkalo až nyní. Jak správně předpokládáte, ani zde toho není mnoho nového.

Článek

Co se vlastně na vnějším vzhledu změnilo? Musíte si na to vzít lupu, protože změn je skutečně málo a jsou spíše kosmetické. Jinak tvarovaný je přední nárazník s novými vertikálními liniemi. Větší jsou i otvory pro přívod vzduchu k motoru, za přední maskou pak najdete nové dodatečné chladiče. Zadní křídlo dostalo nový tvar bočních nástavců, jinak se neměnilo nic. Vlastně ano, přibyly dvě barvy karoserie – Pulse Orange (oranžová) a Turbo Blue (modrá).

Vnitřek je stále skvěle zpracovaný a výborně vypadá, neměnilo se ale nic podstatného. Pořád tady je displej o velikost 12,3 palce; multimediální systém dostal blíže nespecifikovanou softwarovou aktualizaci a přibyly modré a červené dekorační lišty. Výčet změn platí jak pro kupé, tak pro otevřenou verzi.

Pod kapotou vrcholné verze je opět pětiválcový 2,5litrový motor s hliníkovou hlavou. Na jeho konstrukci se neměnilo vůbec nic – stále nabízí 294 kW (400 k) a 480 Nm v rozsahu 1 700 až 5 850 otáček. TT RS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, roadster je v této disciplíně trochu pomalejší (3,9 s). Nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h, za příplatek lze omezovač přesunout k hranici 280 km/h.

TT RS má výhradně dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi rychlostními stupni, nechybí ani systém Launch control. Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola s mírnou preferencí zadní nápravy.

Prodej omlazené verze – kupé a roadsteru – začne již během února. Současné provedení v Česku přijde na 1 861 900 korun, roadster je ještě o 76 tisíc dražší.

Načítám