Článek
Po tom, co jsme si mohli dlouhou dobu užívat pouze premiéry benzinových Audi RS modelů i SUV Q3, Q3 Sportback, Q5, Q8 a jejich různých variant, se nyní karta obrací. V německém Ingolstadtu se oddělení RS zaměří na elektromobily a plug-in hybridy. Podle magazínu Autocar má být první ostrou elektrickou vlaštovkou model RS e-tron GT, který se bude nabízet ve variantě S, ale i ve standardu.
Na autosalonu v Los Angeles se v loňském listopadu Audi elektrifikací poměrně chlubila a podle magazínu máme čekat sériový model e-tron GT už letos, zatímco verze RS přijde až za rok.

Koncept e-tronu GT nevypadá zle, ale mnoho lidí jej nepřijme kvůli tomu, že jde o čistokrevný elektromobil
Podobně jako sesterské Porsche Taycan nabídne i e-tron GT tři výkonnostní úrovně. Autocar však předpokládá, že co se ceny týče, budou elektromobily od Audi levnější než jejich konkurence ze Stuttgartu.

Porsche Taycan je ostré a agresivní, nicméně pořád bateriové, což přináší také řadu nevýhod
Koncepční vůz e-tron GT odhalený v Los Angeles deklaroval výkon 590 koní a zhruba 813 Nm točivého momentu. Pokud jsou předpoklady správné, základní verze bude mít výkon 429 koní a 640 Nm síly, což je o něco méně, než má nejlevnější Taycan. Porsche však nabízí i verzi s většími akumulátory, která poskytne 489 koní a 649 Nm točivého momentu. Jestli se Audi e-tron GT přiblíží vrcholové specifikaci Taycanu, která činí 761 koní a 1 049 Nm, zatím není jisté.

Koncepční GT odhalené v Los Angeles si brousí zuby na Taycan i modely od Tesly
Šéfdesignér exteriérů Audi a jeho tým také zvažuje, která SUV varianta RS e-tronu Sportback by měla konkurovat Modelu Y Performance od severoamerické Tesly. Model Y totiž možná dostane třetí elektromotor pro ještě více síly a efektivnější vektorování točivého momentu na zadní nápravě.

Sedmimístná Tesla Model Y možná zahýbe segmentem elektrických SUV. Jako na trní jsou i v Audi
Návrat krále?
Rozmach elektrifikace by mohl znamenat návrat elektrického modelu Audi R8. První dva pokusy se automobilce příliš nepovedly, protože premiérový R8 e-tron se v roce 2012 ani nezačal prodávat, zatímco v roce 2016 potichu vstoupila na trh jeho druhá generace bez reklam, marketingové podpory, skladových zásob u prodejců, ale zato s cenou přesahující jeden milion dolarů, což bylo tehdy asi 24,4 milionu korun. Automobilka nevyrobila ani sto kusů a R8 e-tron stáhla z prodeje.

Klasická R8 to má spočítané a nahradí ji elektromobil. Petrolheadi, kupujte, dokud tyto vozy jsou
Svůj comeback by mohla bzučící Audi R8 zažít už v modelové řadě 2022 pod názvem e-tron GTR. Vzhledem ke dvěma předchozím pokusům a současné (pravé) době pro elektromobily, bychom se konečně, po několika letech tahání za nos, mohli od Němců dočkat pořádného vlajkového kupé. To by mělo jistě nabídnout více energie než jeho předchůdce (R8 e-tron), který disponoval výkonem 463 koní a 920 Nm točivého momentu.

Tahle možná bude vypadat elektrický nástupce legendární Audi R8
Mezitím jsme se také dozvěděli, že nová generace Audi RS4 bude mít plug-in hybridní pohon a stejnou cestou se vydá také nový Mercedes-AMG C63. Ten nabídne čtyřválec spárovaný s elektromotorem. Posledním Mohykánem zůstalo tedy BMW M3, kde se můžeme těšit na tradiční benzinový motor, pohon zadních kol a manuální převodovku. V Mnichově je zkrátka svět ještě v pořádku.