Hlavní obsah

Audi A8 2017: Čtvrtá generace je oficiálně zde!

Foto: Archiv Garáž.cz

Dnes ráno byla v Barceloně představena v pořadí již čtvrtá generace Audi A8. Ta přiváží, jak je již zvykem, mnoho novinek posunující automobilový průmysl vpřed. Nejzajímavější je elektromotory ovládaný podvozek.

Článek

Tohle je nové Audi A8, které bylo právě představeno ve Španělsku. Nejzajímavější na tomto voze 48 voltový elektrický okruh, který již známe z modelu SQ7. V případě A8 je na něj však napojen rovněž podvozek, který nabízí elektromechanické odpružení, jenž má být vpravdě revolučním počinem. Podvozek spolupracuje s kamerami na přídi vozu, ví tedy dopředu o nerovnostech na silnici. Podle Audi má být systém schopen eliminovat většinu vibrací a ran od podvozku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Audi rovněž posunuje možnosti v rámci autonomního řízení. Do 60 km/h na dálnici má být A8 schopna řídit zcela sama, a to dokonce bez nutnosti udržovat řidičovy ruce na volantu (ve vyšších rychlostech bude zřemě pořád vyžadovat trochu pozornosti, pro jistotu). Nechybí ani dálkové ovládání vozu pro parkování, kdy uvnitř nemusí být nikdo přítomen. Z hlediska designu se tvůrci snažili o hladší linie se zádí připomínající vozy kupé.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na německém trhu bude vůz k dispozici s pěticí motorů. Základem jsou třílitrové vidlicové šestiválce, a to jak dieselový, tak benzinový. První jmenovaný má mít 286 koní, zatímco benzinová jednotka sází až na 340 koní. Dále nebude chybět ani čtyřlitrový osmiválec se 435 koňmi, který už důvěrně známe z SQ7. Benzinová alternativa k němu dostane stejný objem a výkon 460 koní. Vrcholem bude opět dvanáctiválec o objemu 6 litrů a předpokládaném výkonu 610 koní. Všechny motory operují s elektricky ovládaným alternátorem díky 48 voltovému systému. V reálu to prý ušetří okolo 0,7 litrů paliva na sto kilometrů. Později pak přijde také hybrid kombinující třílitrový benzinový šestiválec s elektromotorem, což má dohromady dávat okolo 450 koní a 700 N.m.

Více informací o voze přineseme později.

TV show Garáž!

Pravideln čtrnctidenk je tu znovu! Tentokrt s testem nejbrutlnějšho Mercedesu současnosti. Rejloš provětral zelenou bestii AMG GTR. Vyzkoušeli jsme si i oplastovan kombk V90 odVolva, španělskou krlovnu malch vozů Seat Ibiza a navštvili německ zvody DTM. To vše ZDE!

Načítám