Článek
To ticho! Slyšíte ho? Je tak hutné, že si na něj můžete skoro až sáhnout. Právě ničím nerušený klid v kabině je vedle naprostého pohodlí tou nejdůležitější věcí, za kterou si u luxusních aut tučně připlácíte – a plug-in hybridní varianta A7 Sportback vám ho dopřeje měrou vrchovatou. Zvenku totiž díky skvělému odhlučnění neslyšíte skoro nic a uvnitř vás neruší vrčící motor, protože dokáže naprosto tiše plout na elektřinu…

Vypadá jako kosmická loď a konečně má také odpovídající pohon
Elektrická část plug-in hybridního pohonu A7 má naprosto dostatečný výkon 143 koní a 350 Nm, takže kromě poskakování po městě a plutí po okreskách zvládne i svištění po dálnici až do rychlosti 135 km/h. Právě ve městě ale nejlépe využijete její papírový dojezd minimálně 40 km, kterého při častější rekuperaci není těžké skutečně dosáhnout.

Plné nabití baterie vám získá minimálně 40 čistě elektrických kilometrů
Křemíkový mozek celého auta tohle moc dobře ví a využije to pro vaše dobro – stačí zadat plánovanou trasu do navigace a elektronika na pozadí sama rozhodne, jak elektrickou energii uloženou v baterii co nejefektivněji po cestě využít. Ve městě tak pojedete tiše jako elektrická myška, mimo město převezme taktovku benzinový motor.
V případě verze 55 TFSIe jde o dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 252 koní, dohromady s elektromotorem tak máte k dispozici velmi solidních 367 koní (slabší varianta 50 TFSI e má stejnou techniku, ale snížený systémový výkon na stále velmi slušných 299 koní), které roztáčejí všechna čtyři kola. Na plný plyn tak dokáže A7 pěkně upalovat – rovinky přímo hltá a v zatáčkách se přisaje k asfaltu a pevně drží jako přilepená montážním lepidlem.

Kabina A7 je úžasným místem k životu. Zvlášť díky tomu tichu...
Daleko lépe se k ní ale hodí klidnější tempo, kdy si můžete užívat všechen luxus úžasně propracovaného interiéru a pokročilé technologie na palubě, jako je moderní infotainment s širokou online a mobilní konektivitou, sofistikovanou navigaci s fotomapami, zástup jízdních asistentů, které auto řídí takřka bez vaší pomoci… Když na dálkových trasách nebudete stíhat dobíjet, budete v tom za nějakých šest litrů v kombinovaném provozu (okresky mezi pěti a šesti, město a dálnice mezi sedmi a osmi) – což nezní jako žádný zázrak, ale na takhle výkonné a velké auto to je vlastně dost dobré!
Vlajková loď Audi tak získala pohon, který prohlubuje její charakter – po městě můžete jezdit elegantně na elektřinu, mimo něj pelášit na benzin, to vše v úžasném tichu a pohodlí, přitom máte pořád k dispozici monstrózní výkon, který vás ale nebude nutit trávit příliš času u pumpy. Tohle je skutečný pokrok díky technice.
Plug-in hybridní modely Audi A7 patří po rychlíku S7 TDI k nejdražším verzím v nabídce – slabší 50 TFSI e začíná na částce 1 761 900 Kč, o 68 koní silnější 55 TFSI e pořídíte již za 1 999 900 Kč. Fakticky ale nejsou o mnoho dražší než jejich konvenční sourozenci, takže jde o docela zajímavou nabídku.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 984 cm3 |
Výkon | 185 kW (252 k) při 5 000 - 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 370 Nm při 1 600 - 4 500 ot./min. |
Elektromotor | 143 k a 350 Nm |
Celkový výkon hybridního ústrojí | 367 koní a 500 Nm |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 140 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 5,7 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 1,9 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 52 l |
Kapacita baterie | 14,1 kWh |
Elektrický dojezd | 40 km |
Kola a pneumatiky | 255/40 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 969/1 908/1 422 mm |
Rozvor | 2 926 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 380 l |