Článek
To ticho! Slyšíte ho? Je tak hutné, že si na něj můžete skoro až sáhnout. Právě ničím nerušený klid v kabině je vedle naprostého pohodlí tou nejdůležitější věcí, za kterou si u luxusních aut tučně připlácíte – a plug-in hybridní varianta A7 Sportback vám ho dopřeje měrou vrchovatou. Zvenku totiž díky skvělému odhlučnění neslyšíte skoro nic a uvnitř vás neruší vrčící motor, protože dokáže naprosto tiše plout na elektřinu…
Elektrická část plug-in hybridního pohonu A7 má naprosto dostatečný výkon 143 koní a 350 Nm, takže kromě poskakování po městě a plutí po okreskách zvládne i svištění po dálnici až do rychlosti 135 km/h. Právě ve městě ale nejlépe využijete její papírový dojezd minimálně 40 km, kterého při častější rekuperaci není těžké skutečně dosáhnout.
Křemíkový mozek celého auta tohle moc dobře ví a využije to pro vaše dobro – stačí zadat plánovanou trasu do navigace a elektronika na pozadí sama rozhodne, jak elektrickou energii uloženou v baterii co nejefektivněji po cestě využít. Ve městě tak pojedete tiše jako elektrická myška, mimo město převezme taktovku benzinový motor.
V případě verze 55 TFSIe jde o dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 252 koní, dohromady s elektromotorem tak máte k dispozici velmi solidních 367 koní (slabší varianta 50 TFSI e má stejnou techniku, ale snížený systémový výkon na stále velmi slušných 299 koní), které roztáčejí všechna čtyři kola. Na plný plyn tak dokáže A7 pěkně upalovat – rovinky přímo hltá a v zatáčkách se přisaje k asfaltu a pevně drží jako přilepená montážním lepidlem.
Daleko lépe se k ní ale hodí klidnější tempo, kdy si můžete užívat všechen luxus úžasně propracovaného interiéru a pokročilé technologie na palubě, jako je moderní infotainment s širokou online a mobilní konektivitou, sofistikovanou navigaci s fotomapami, zástup jízdních asistentů, které auto řídí takřka bez vaší pomoci… Když na dálkových trasách nebudete stíhat dobíjet, budete v tom za nějakých šest litrů v kombinovaném provozu (okresky mezi pěti a šesti, město a dálnice mezi sedmi a osmi) – což nezní jako žádný zázrak, ale na takhle výkonné a velké auto to je vlastně dost dobré!
Vlajková loď Audi tak získala pohon, který prohlubuje její charakter – po městě můžete jezdit elegantně na elektřinu, mimo něj pelášit na benzin, to vše v úžasném tichu a pohodlí, přitom máte pořád k dispozici monstrózní výkon, který vás ale nebude nutit trávit příliš času u pumpy. Tohle je skutečný pokrok díky technice.
Plug-in hybridní modely Audi A7 patří po rychlíku S7 TDI k nejdražším verzím v nabídce – slabší 50 TFSI e začíná na částce 1 761 900 Kč, o 68 koní silnější 55 TFSI e pořídíte již za 1 999 900 Kč. Fakticky ale nejsou o mnoho dražší než jejich konvenční sourozenci, takže jde o docela zajímavou nabídku.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 984 cm3 |
Výkon | 185 kW (252 k) při 5 000 - 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 370 Nm při 1 600 - 4 500 ot./min. |
Elektromotor | 143 k a 350 Nm |
Celkový výkon hybridního ústrojí | 367 koní a 500 Nm |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 140 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 5,7 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 1,9 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 52 l |
Kapacita baterie | 14,1 kWh |
Elektrický dojezd | 40 km |
Kola a pneumatiky | 255/40 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 969/1 908/1 422 mm |
Rozvor | 2 926 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 380 l |