Článek
Aston Martin One-77 představený v roce 2009 je hodně exkluzivní zboží, vzniklo totiž pouze 77 kusů, každý s astronomickou cenovkou. Jeden z majitelů se však rozhodl, že chce ještě něco speciálnější, a tak požádal zvláštní oddělení automobilky o pomoc. A výsledek je strhující!

Základem pro unikátní stavbu se stal už tak dost exkluzivní supersport Aston Martin One-77 – vzniklo jich pro celý svět pouhých 77 kusů!
Aston Martin Victor dostal karoserii z uhlíkových vláken, která zajímavým způsobem kombinuje modernu a odkaz na Astony ze sedmdesátých a osmdesátých let. Dramatická podoba s karoserií jen pár centimetrů nad silnicí je odkazem také na model DBS V8, který byl vyvinut pro závod v 24 hodin Le Mans.

Victor je už na první pohled velký drsňák
Vše korunuje krásný zelený lak Pentland Green odkazující na typickou British Racing Green britských závodních stájí. Za povšimnutí jistě stojí i obrovské boční prahy, které na obou stranách ukrývají dostatečně dimenzované koncovky výfuku. Zadní partie jsou pak částečně převzaté z modelu Valkyrie.

Skrz tuhle tlustou rouru burácí mocný V12. To bude ZVUK!
Kolegové z magazínu The Drive zjistili zajímavost: přední světlomety jsou shodné s těmi, které si můžete coby neoriginální díl koupit třeba na Land Rover. Vyrábí je firma Wipac a sedí i na Mercedes třídy G nebo modely Mini. Přijdou na zhruba 12 tisíc korun.

Přední světla najdete v katalogu obyčejných doplňků. Stojí pár tisícovek
Uvnitř je závodní volant stejný jako třeba ve Vulcanu. Interiér je plný odkrytého karbonu a z velké části čalouněný zelenou kůží, najdete tu však i detaily z titanu nebo kašmíru. Uprostřed je pak vidět řadící páka manuální převodovky, což prozrazuje, že řidič má u svých nohou tři pedály a nikoliv dva, jak je dnes zvykem.
Převodovku dodala firma Graziano, díky níž je Victor nejsilnějším Astonem s manuálním řazením, jaký kdy tato britská firma vyrobila. Vzhledem k obrovskému točivému momentu, který musí převodovka na silnici přenášet, je spojka vyrobená na zakázku (je stejná jako u závodních aut) a vybavena dvěma speciálními olejovými chladiči převodovky.
Motor pohánějící zadní kola pochází z modelu One-77, jenže 7,3 litrový atmosféricky plněný dvanáctiválec má ještě vyšší výkon. Úpravu měl na starost věhlasný Cosworth a výsledkem je 848 koní a 822 Nm (místo původních 760 koní a 750 Nm). Jízdní výkony firma neuvádí, ale věřte, že tohle je velmi, velmi rychlé auto (výchozí One-77 zvládal stovku za 3,5 sekundy a jel přes 350 km/h).
Karbon-keramické brzdy Brembo CMM-R o průměru 380 mm a 360 mm vzadu mají podobný brzdný účinek jako závodní vozy kategorie GT3. A podobně vypiplaná je i aerodynamika, která při rychlosti 100 km/h generuje větší přítlak závodní Vantage GT4.
Zcela unikátní Aston Martin Victor byl vytvořen na zakázku, a další podobný tak nevyrobí, ani když je hodně poprosíte. Automobilka se sídlem v Gaydonu jeho cenu nekomentovala, dle neoficiálních informací činí 62 milionů korun.