Článek
Řekli bychom ale, že to nebude tak černé, jak se to zpočátku možná jeví. Tak v prvé řadě, nemusíme se bát čtyřválců. Zatím. Aston se podle všeho vrátí ke starým dobrým řadovým šestiválcům. A na těch není nic špatného, jsou to koneckonců jedny z vůbec nejvyváženějších motorů. Kombinace s hybridní technologií by pak měla zajistit, že nové astony budou „eco-friendly“, jak by řekli Britové.
Ukázalo se tedy, že osmiválcové čtyřlitry ze Stuttgartu budou sloužit jen na jakési přechodné období. Aston Martin si tak hodlá snížit své průměrné emise po svém. Ostatně v 50. a 60. letech minulého století patřily jejich řadové „šestky“ k vynikajícím kouskům.
Hodně se teď spekuluje o tom, jak by taková pohonná jednotka vznikla. Řada lidí se přiklání k názoru, že by se tak stalo „rozkrojením“ současného 5,2l V12 a k tomu by se mírně zvýšil objem. A následně by se právě s pomocí hybridního opatření dorovnala ztráta točivého momentu.
Elektroniku daruje budoucím modelům pravděpodobně elektrický sedan Rapide E, ale s variantou plug-in hybridu se zatím nepočítá. Dokonce se v Gaydonu nechali slyšet, že takové řešení by nebylo „dostatečně prémiové“. Vždyť plug-in hybridy jsou auta vzniklá primárně kvůli snížení spotřeby a nízká spotřeba je v žebříčku hodnot Aston Martinu až kdesi dole. Elektromotor má proto být „spalováku“ spíše takovým pomocníkem, který zajistí dostatek výkonu, ale přitom akceptovatelnou spotřebu a emise. Při konstrukci nového pohonného systému připustil Aston spolupráci s Lexusem.
Prozatím budou ale osmiválce z dílen AMG bublat pod kapotou jak modelu DB11 a Vantage, tak i SUV DBX, které by se mělo objevit v průběhu roku 2019.