Článek
Bondova DB5 je krásná, elegantní a naložená hromadou agentských vychytávek. Teď bude ovšem znovu k mání, a to jako zcela nový vůz! Aston Martin představil nové auto spadající do takzvaných „pokračovacích sérií“. Jedná se o auta stoprocentně věrná slavným historickým originálům, jen nově vyrobená a prodaná v rámci limitované edice sběratelům. Mnozí jistě vzpomenou na loni představenou DB4 GT. Tovární závodní speciál byl zařazen do výroby po 54 letech, aby mohlo vzniknout 25 ručně vyrobených vozů. Jeden z nich se dokonce objevil v pořadu The Grand Tour, kde s ním jezdil Jeremy Clarkson.
Jenže DB4 GT už jsou vyrobeny, a tak u Astonu nadešel čas posunout se s „pokračovacími sériemi“ dál. Právě k DB5 ve specifikaci pro agenta 007. I tentokrát vznikne 25 vozů, logicky zcela věrných tomu z filmu Goldfinger. Karoserie lakovaná do stříbrného laku Silver Birch vypadá na první pohled klasicky, nicméně ukrývá několik skutečně funkčních vynálezů používaných ve filmu. Tisková zpráva konkrétně zmiňuje pouze otočný držák SPZ, ale prý se můžeme těšit na ještě více. Na podobě všech prvků koneckonců spolupracuje držitel Oscara Chris Corbould – tedy muž, který měl u původních filmů s Bondem na starosti speciální efekty.
Přestože Aston při výrobě nových DB5 použije spoustu originálních metod a navíc vozy vzniknou v původní továrně v britském městě Newport Pagnell, objeví se dokonce i pár úprav zvyšujících spolehlivost a kvalitu. Lze například očekávat, že čtyřlitrový řadový šestiválec pod kapotou dostane digitální zapalování namísto mechanického rozdělovače.
Možnost získat zcela nového „bondovského“ Aston Martina DB5 zní nejen pro filmové fanoušky naprosto úžasně. Jenže našel by se jeden drobný zádrhel a tím je pochopitelně cena. Když už se britská značka rozhodne oživit svou historii v podobě limitované edice staronových aut, nechá si za to pořádně zaplatit.
Každý vůz tedy v Británii vyjde na 2,75 milionu liber bez daně, což je v přepočtu naprosto enormních 79 milionů korun. Aby toho nebylo málo, auta jsou z legislativních důvodů nepřihlásitelná a tedy neprovozovatelná na běžných silnicích. Za 80 milionů vlastně dostanete fascinujícího astona, ovšem své agentské choutky musíte omezit na uzavřenou trať, případně na soukromý pozemek.