Hlavní obsah

Aston Martin DBS Superleggera – nejsilnější aston v historii

Foto: Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Britský Aston Martin se vrací k zažitým legendárním názvům, ale zároveň i k vrcholné kategorii Super GT modelů. Fešácké kupé prý disponuje výbušností a reakcemi supersportu, navíc spojenými s komfortem a cestovním nadáním grand toureru.

Článek

Oficiálnímu odhalení novinky předcházela dlouhá kampaň, složená především ze špionážních fotek, které byly pořízeny v průběhu testování. DBS Superleggera střídá v katalogu odcházející Vanquish S a sdílí svůj základ s dosavadní vlajkovou lodí DB11. To znamená nejen odlehčenou hliníkovou strukturu, ale třeba i dvanáctiválcové ústrojí posunuté v maximální možné míře dolů a dozadu. Pořád se ale nedá říci, že by byl aston vyloženě hubeňour. Suchá hmotnost se zastavila těsně před hranicí 1700 kilogramů.

Superleggera – název znamená v italštině paradoxně "superlehký" – stojí na jednadvacetipalcových ráfcích oděných do pneumatik Pirelli P Zero. O použitelnost ve všech režimech jízdy se postarají standardně dodávané adaptivní tlumiče s trojicí jízdních módů GT, Sport a Sport Plus. Spolu s jejich charakteristikou se mění samozřejmě i nastavení odezvy na plyn, chování převodovky a další parametry. Na velké cestování je připravena i výbava, která zahrnuje luxusní kožené čalounění, infotainment s navigací a rozšířenou konektivitou nebo panoramatický parkovací systém s asistentem.

Co se vzhledu týče, tady snad ani není co dodávat. Britské kupé je prostě nádherným kusem auta. Nepostrádá eleganci, ale ani sportovní napětí s aerodynamickými prvky. A pokud vám přijde ohromná tlama chladiče snad až moc velká a vulgární, zkuste si zde představit přední registrační značku. Na tiskových fotkách je aston prezentován v americké specifikaci, tedy bez ní.

Už pár let přebírá Aston Martin částečně motory od Mercedesu, potažmo divize AMG. V daném případě se jedná o velmi příjemný dvanáctiválec o objemu 5,2 litru, ještě ke všemu navíc přeplňovaný dvojicí turbodmychadel na 715 koní. Pozoruhodná je i hodnota točivého momentu, neboť celých 900 N.m podává motor v rozsahu od 1800 do 5000 otáček. Síla se na zadní kola hrne skrz osmistupňovou automatickou převodovku z dílen ZF a dále přes samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Tisková zpráva se zmiňuje o „výbušnosti supersportu“ a čísla hovoří jasně. Z nuly na sto sprintuje nový aston za 3,4 sekundy, sto mil (161 km/h) dosáhne za 6,4 sekundy a maximálka je elektronicky zaseknuta na 340 km/h.

Úžasně vypadající a podle specifikace i úžasně jezdící Aston Martin DBS Superleggera dorazí na trh ke konci roku. Jenže za úžasnost se pochopitelně připlácí a ceník startuje v rodné Británii na částce 225 000 liber. To je v přepočtu 6 581 000 korun.

Související témata:
Načítám