Článek
Kdyby ještě žil skladatel Franz Schubert, složil by teď nejspíš další z mnoha verzí Ave Maria, tentokrát Ave Giulietta. Tato píseň, která se často hraje na pohřbech, totiž přesně vystihuje zpečetěný osud hatchbacku od Alfy Romeo.
Rodištěm Giulietty je od roku 2010 fabrika v italském městě Piedimonte San Germano, z jejíž výrobních pásů sjíždí charismatická konkurence Volkswagenu Golf, Fordu Focus, Renaultu Megane, Opelu Astra, Peugeotu 308 a dalších kompaktních hatchbacků. Alfa Romeo nabízí pro model Giulietta benzinové i naftové motory, spárované s manuálními i automatickými převodovkami. Jenže to prostě nestačilo.
Kvůli klesajícím prodejním číslům se automobilka rozhodla, že kompaktní alfy přestane vyrábět už na konci letošního roku. Na jejich místo pak nastoupí Alfa Romeo Tonale. Fabio Migliavacca, marketingový ředitel, tvrdí, že Tonale nabídne vyšší světlou výšku než Giulietta, a nepředpokládá, že by jízdní dynamika byla slabým místem očekávaného SUV.
Podle serveru CarSalesBase se v roce 2011 prodalo do Evropy 78 911 kusů modelu Giulietta, vloni však pouze 15 690 kusů. Ve srovnání s lídrem segmentu, Golfem, jde o drtivý propad. Volkswagen totiž v roce 2011 udal do Evropy 493 899 kusů golfů a vloni 410 779 kusů. Mírný pokles hlásí i Ford Focus. Ten se před devíti lety objevil v Evropě v počtu 292 427 kusů a vloni se na náš kontinent dostalo 224 401 focusů. Nejde však o takový propadák jako v případě italské prémiové značky.
Nástupce si zatím můžete prohlédnout ve formě konceptu, který je stylový a vypadá i sportovně. Jeho premiéra se očekává někdy v polovině příštího roku. Zároveň půjde o první plug-in hybridní model značky. Tonale si půjčí elektrifikovanou techniku od Jeepu Renegade a Compass 4xe. Dostane tedy čtyřválcovou zážehovou třináctistovku s turbodmychadlem a elektromotor, přičemž kombinovaný výkon bude 190 koní, respektive 240 koní u silnější varianty.
Svět tak přijde o další hatchback a dostane nové SUV. Otázkou zůstává, jestli o to kupci stojí. Co myslíte vy? Napište nám svůj názor do komentářů pod příspěvkem.