Článek
Celkem 70 světových novinářů mělo k dispozici po 25 bodech, rozdělovaných mezi jednotlivé motory. Vítězně, a s ohromným náskokem, vyšel z celého klání italský osmiválec o objemu 3,9 litru, dopovaný dvěma turbodmychadly. Poprvé se agregát objevil v supersportu 488 GTB, tedy v nástupci 458 Italia. Jeho vrcholná forma však pohání speciální edici 488 Pista, kde má dalších 50 koní k dobru a celkově tedy výsledných 720 koní.
Novináři na motoru oceňovali zejména jeho charakter, ale taky zvuk a naprosto minimální prodlevu turbodmychadel. Především odezva na plyn je u tohoto motoru prý zcela výjimečná.
Dohromady nasbíralo Ferrari pro svůj motor 486 bodů, což je obrovský náskok oproti zbytku. Daleko za Ferrari skončilo druhé Porsche, jehož šestiválcový přeplňovaný třílitr z modelu 911 dostal 198 bodů. Na třetím místě skórovalo opět Ferrari, tentokrát s atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,5 litru z modelu 812 Superfast – ten je zároveň vyhlášen novým motorem roku a zvítězil i mezi motory nad 4 litry.
Ale úspěch si vydobyly i tříválce. V kategorii do jednoho litru vítězil Volkswagen 1.0 TSI, kategorii do 1,4 litru vyhrál francouzský PSA 1.2 PureTech a v kategorii do 1,8 litru ocenili porotci tříválec BMW 1.5 turbo, používaný v hybridním ústrojí modelu i8.
Dále už úřadovaly větší motory. Z kategorie do dvou litrů vyšel vítězně čtyřválec Porsche 2.0 Turbo z modelů 718 Cayman a Boxster, do dvou a půl litru je nejlepší pětiválec Audi 2.5 TFSI a do tří litrů se nejlépe umístil již zmiňovaný motor Porsche 3.0 Turbo.
Mezi elektrickými a „zelenými“ motory dopadl podle očekávání nejlépe pohon z Tesly Model 3.