Hlavní obsah

Americká firma nabízí podíly na investičních autech

Foto: RM

Ferrari 250 LM

Může nám to připadat smutné, ale na mnohá auta se dnes nahlíží pouze jako na investici. Když se někde vydraží historické Ferrari či jiný veterán za desítky milionů, nový majitel s ním rozhodně neplánuje jezdit. Auto bude pouze odloženo do klimatizované garáže, kde si pár let počká na růst hodnoty.

Článek

Při aktuálním cenovém růstu klasických aut, stává se investice právě tímhle směrem lákavou vidinou pro velkou spoustu lidí. Jenže ne každý má dostatek peněz, a ne každý chce auto někde skladovat a pečovat o něj, aby zůstalo v bezvadném stavu.

Právě proto přišla na svět americká investiční společnost Rally Rd, jejíž přístup by mohl navždy změnit obchod s automobilovými klasikami. Jejich produktem je totiž možnost koupě podílu na klasickém autě, stejně jako se nakupují akcie či podílové listy. Je drobnou zvláštností, že obchod probíhá výhradně skrz mobilní aplikaci, nicméně celý systém je příjemně jednoduchý a funkční.

Stačí si jen vybrat jedno z nabízených aut, jejichž hodnota je rozdělena do 2000 podílů, a koupit si tolik částí, kolik uznáte za vhodné. Ke každému vozu je kromě ceny zadána také fotogalerie, kompletní specifikace, historie a další detaily, aby všichni investoři věděli, co kupují.

Foto: LBI Limited

BMW M3 Lightweight

V tuto chvíli je „rozprodáváno“ BMW M3 Lightweight z roku 1995, přičemž jeden podíl vychází na 59,25 amerických dolarů (1322 korun). Již dříve byl investorům prodán třeba Lotus Esprit, Ferrari Testarosa, Lamborghini Jalpa nebo Porsche 356 Speedster. Do budoucna se potom chystá Jaguar XJ 220 a Ferrari 512.

Ve chvíli, kdy jsou všechny podíly prodány, se nabídka uzavírá. Když následně roste cena auta (a růst převýší náklady spojené s vlastnictvím), jsou všem investorům vypláceny dividendy, podobně jako u akcií. Když potom kupec uzná za vhodné, může část svého podílu nebo celý podíl prodat přes burzu.

Rally Rd je zajímavá platforma, ale zatím má jednu nevýhodu – je určena pouze pro americké občany. I tak nás ovšem zajímá, neboť se jedná o první vlaštovku toho, kam se možná bude trh s klasickými auty v příštích letech ubírat. Pokud jsou totiž historická auta zajímavá z finančního hlediska, umožní dělení jejich ceny, aby tento trh okusilo víc zájemců. Samozřejmě, že bychom byli raději, kdyby se s klasickými auty prostě jezdilo, jenže trh se zkrátka ubírá investičním směrem.

Související témata:
Načítám