Hlavní obsah

Alpina poladila nové BMW řady 5, jede 330 km/h 

Foto: Alpina

Alpina, dvorní úpravce vozů BMW, upravila omlazenou řadu 5 a to v obou karosářských verzích. Na výběr máte benzinový osmiválec nebo třílitrový naftový šestiválec. Výkon u osmiválce se blíží hodnotě tomu, co nabízí aktuální BMW M5 Competition – rychlost nabízí podobnou, ale zážitek je kompletně odlišný.

Článek

Omlazená „pětka“ se ukázala koncem května a Alpina už nyní představila upravenou verzi. Jako obvykle se liší modifikovaným nárazníkem s dnes již ikonickým nápisem ALPINA, má jiné prahy, čtveřici koncovek výfuku a dvacetipalcová vícepaprsková litá kola. Ta obouvají pneumatiky Pirelli s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu.

Uvnitř je pak nové kožené čalounění s jemnější kůží a ručním zpracováním. A samozřejmě nechybí decentní loga firmy, která úpravy bavoráků provádí už od šedesátých let a s mnichovskou automobilkou má nadstandardní vztahy.

Na výběr máte dvě verze motorů. Kdo chce diesel, tomu Alpina dodá třílitrový řadový šestiválec, jehož parametry stouply na 300 kW (408 koní) a kulatých 800 Nm točivého momentu. Pro srovnání: základní verze 540d nabízí 250 kW (340 koní) a 700 newtonmetrů v rozmezí 1 750 až 2 250 otáček.

Foto: Alpina

Mocný osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly má síly na rozdávání

Zrychlení 0-100 km/h se zlepšilo o 0,2 sekundy, sedan nyní tuto disciplínu zvládne za 4,4 sekundy a po vypnutí omezovače rychlosti se z 250 km/h nyní umí rozjet na 286 km/h. Kombi je nepatrně pomalejší, jede „jenom“ 283 km/h a „stovku“ dá za 4,6 sekundy.

Ještě zajímavější parametry se podařilo dostat u verze B5. Ta vychází z provedení BMW M550i xDrive a namísto 390 kW (530 koní) a 700 Nm (1 800-4 600 otáček). Nyní z motoru dostanete 457 kW (621 koní) a maximum točivého momentu 800 Nm (dostupných již od dvou tisíc otáček). Osmiválec upravený Alpinou tak nabízí parametry téměř stejné jako BMW M5 Competition.

BMW ALPINA B5 sedan zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,4 sekundy, Touring za 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h u sedanu a neméně atraktivních 322 km/h u kombi. Lahůdkou je pak speciálně naladěné výfukové potrubí, které výfukové plyny směřuje do efektních čtyř koncovek.

Obě popisované verze mají motor spřažen výhradně s omistupňovým automatem od ZF (8HP75) a svou sílu přenášejí na všechna čtyři kola. První zákazníci se dočkají v říjnu: osmiválcová B5 stojí 2 942 000 korun a za dieselové provedení si mágové z německého Buchloe účtují 2 312 000 korun.

Související témata:
Načítám