Článek
Předně si ujasněme jednu základní věc: Alpina není úpravce v tradičním duchu, ona své vozy přímo komplet staví z dílů dodaných od BMW, akorát je přitom převádí do podoby, jež vyhovuje více její filozofii. Nový model B8 Gran Coupé je tak další z řady úžasně rychlých a neuvěřitelně pohodlných autobahnových křižníků.
Pod kapotou je stejný motor jako v modelu M850i xDrive, tedy 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšší výkon ovšem od standardního provedení mnichovské automobilky povyskočil z původních 530 koní a 750 Nm na brutálních 620 koní a 800 Nm. Díky tomu B8 vystřelí na stovku za pouhých 3,3 sekundy a peláší rychlostí až 323 km/h!
Tyto parametry jsou na dostřel tomu, co nabízí M8 Competition se svými 625 koni, akorát Alpina neobtěžuje své zákazníky omezovačem rychlosti, a nebrání jim tak v rozletu. Síla motoru přenáší na všechna čtyři kola (systém xDrive) prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF. Alpina si pohrála i s podvozkem, nové jsou pružiny Eibach a tužší stabilizátory kvůli stabilitě ve vysokých rychlostech, celkové naladění je však spíš pohodlné.
Také tento model Alpina prezentuje v klasické zelené metalíze, kterou firma z Buchloe na svých modelech používá už od sedmdesátých let. Pochopitelně nechybí ani decentní bodykit s předním nárazníkem s tradičním nápisem ALPINA.
Typická kola ve stylu Alpina Classic mají rozměr 21 palců a design s 20paprsky, za nimiž lze spatřit brzdiče v typické modré barvě. Záď pak zdobí decentní spoiler lakovaný v barvě karoserie a dvě zdvojené koncovky výfuku z nerezové oceli. Proti BMW M8 vypadá popisovaný model elegantněji a méně agresivně.
Uvnitř pak najdete zakázkové kožené čalounění a větší podíl Alcantary. Nechybí ani plakety Alpina, respektive B8.
Model od Alpiny je dokonce levnější než M8 Competition, které stojí 4,5 milionu korun. V případě BMW Alpina B8 Gran Coupé zaplatíte o 300 tisíc méně. Výběr mezi nimi je ale spíš o vaší filozofii. Máte rychlost raději brutální, nebo uhlazenou?