Článek
Vyčítají mu, že není týmový hráč. Říká se, že neumí lidi kolem sebe motivovat. A když před dvěma lety z Formule 1 odcházel, mnozí si na něj ukazovali jako na ufňukánka. I kdyby tohle všechno byla pravda, jedno se musí Fernandovi Alonsovi nechat. Ten chlap umí řídit! Doma totiž má dva tituly z Formule 1, pyšní se dvěma vítězstvími v Le Mans a skvělým představením v IndyCar i na Dakaru.
O jeho možném návratu se začalo spekulovat už v květnu, kdy Ferrari oznámilo, že Vettel už od příští sezony nebude mít místo v jejich týmu, a spustilo tak vlnu přestupů ve Formuli 1. Její součástí byl i odchod Daniela Ricciarda, po kterém tak zbyla volná sedačka u Renaultu. Podle zákulisních informací se hned začalo mluvit o tom, že by se Alonso mohl (opět) do týmu vrátit. A že o jeho angažmá bude usilovat nejen Renault, ale i vedení šampionátu, které by se údajně mohlo podílet i na Alonsově platu. 38letý dvojnásobný mistr světa je totiž nejen rychlý, ale taky drahý.
„Dávalo by to smysl, jeho jméno je pro spoustu fanoušků pořád tahákem a i média by tenhle návrat nepochybně sledovala,“ komentoval to tehdy mistr světa z roku 2009 Jenson Button. „Jenže návrat je jedna věc a výsledky jsou věc druhá. Renault je sice na vzestupu, ale pro sezonu 2021 ještě nejspíš nebude mít vítězné auto, pravidla se budou měnit od roku 2022. Jenže Alonso má zkušenosti i kontakty a mohl by natáhnout další lidi, kteří by mohli Renaultu pomoci s vývojem nového monopostu. To by mohlo vyvážit jeho věk. A spousta týmů se vrací k osvědčenému modelu – zkušený mazák a ambiciózní mladík.“
Ostatně vedení Renaultu si od spojení třiadvacetiletého Ocona a zkušeného Alonsa slibuje, že po nadcházející seznamovací sezoně zaútočí v roce 2022 na titul. „Kromě minulých úspěchů ho k nám zlákal i odvážný plán pro budoucnost,“ řekl šéf stáje Cyril Abiteboul.
Renault nezveřejnil podmínky smlouvy, tedy výši Alonsova platu ani délku kontraktu, ale podle toho co Abiteboul prohlásil, počítá Renault se Španělem minimálně na další dvě sezony. „Jsem za tuhle příležitost rád,“ prohlásil Alonso. „Renault je moje rodina, a díky dvěma titulům na něj mám ty nejkrásnější vzpomínky. Teď se však dívám dopředu. A moje zásady a ambice se shodují s týmovými plány.“
Podle Alonsa jsou cíle stáje pro rok 2022 reálné. Závodník, který naposledy působil (nijak úspěšně) ve formuli v McLarenu a který se předtím stal třikrát vicemistrem světa ve Ferrari, zatím odmítá komentovat svoje případné závodění v dalších motoristických disciplínách, jako je třeba právě Dakar nebo jeho vysněný útok na motoristickou trojkorunu, k jejímuž zisku by potřeboval vyhrát 500 mil Indianapolis. „Uvidíme, co přinese čas,“ dodává ale záhadně.
A co vy? Jaké dáváte Alonsovi ve Formuli 1 naděje?