Hlavní obsah

Alfa Romeo zařízne sportovní modely, budoucnost vidí v SUV

Foto: Alfa Romeo

Ještě před pár týdny se zdálo, že Alfa Romeo představí do tří let hned dva další sportovní modely. Mělo jít o nástupce úchvatné Alfy 8C a o sportovní 600koňové luxusní kupé. Teď je ale všechno jinak, konsorcium Fiat Chrysler Automobili (FCA) sportovní modely jednoduše zařízlo.

Článek

Milujete Alfu Romeo Giulia, jste nadšeni z toho, jak jezdí malá 4C a vzhlížíte k nádherné 8C? Je mi to líto, ale nejspíš jste jen jedním z mnoha fanoušků a žádné z těchto aut nemáte doma. A protože jste si je nekoupili vy, ani tisíce dalších podobných nadšenců, tak Alfa Romeo nemá důvod je vyrábět. Místo toho se soustředí na trh SUV, kde vidí svou budoucnost.

Jistě, je to kruté. Ale čísla hovoří jasně… Prodeje 4C nikdy nebyly slavné a sportovní verze Giulie sice všichni vynáší do nebes, ale zákazníci si je nekupují. A Alfa Romeo je firma jako každá jiná – aby přežila, musí vydělávat. A aby vydělávala, musí prodávat.

Aktuálně se věci mají tak, že kdysi velká italská automobilka skončila s prodejem sportovního kupé a roadsteru 4C, prodává dosluhující MiTo, kompaktní hatchback Giulietta, středně velké SUV Stelvio a sedan Giulia. Dva poslední zmíněné modely čeká v roce 2020 facelift, ale MiTo i Giulietta se pokračování nedočkají. Místo nich chce Alfa uvést na trh kompaktní SUV a ještě jedno malé SUV. První z nich přijde na trh v roce 2021, druhé o rok později.

V rámci faceliftu dostanou Stelvio i Giulia nový infotainment, kdy ke kulatému ovladači přibude dotyková obrazovka. A těšit se můžete i na vylepšenou grafiku, upravené rozhraní a rychlejší odezvu. Tyto změny by měly umlčet většinu kritiků, navíc autům přidají na prémiovosti. Společně s tím vším se obě auta dočkají i dalších úprav středové konzole. Dalším vylepšením pak budou nové asistenční systémy, kdy stojí za zmínku zejména adaptivní tempomat.

Foto: Alfa Romeo

V rámci vylepšení modelu Giulia a Stelvio dojde i na úpravu volantu a nové materiály v kabině

„Věříme ve značku, milujeme DNA Alfy Romeo, ale veškeré investice, které provedeme, musí generovat přiměřený výnos,“ řekl Mike Manley, generální ředitel FCA. „Původním plánem bylo mít v roce 2022 sedm modelů, z toho dva nebo tři sportovní, ale trh se změnil a Alfa se musí přizpůsobit. Hlad po SUV je po celé Evropě, ale i v Americe a v Asii, my pak uděláme všechno proto, abychom udrželi prémiovou pozici značky.“ Asi i proto se faceliftované provedení Stelvia dočká premiéry na autosalonu v Číně.

Foto: Wheelsage

Líbí? Tak se s ní rozlučte...

Podle zákulisních informací se rozhodnutí FCA obešlo ještě bez zásahu nového spoluvlastníka PSA, ale počítá se již s jejich technikou. Obě SUV by měla být tedy nabízena i v hybridním provedení, později i jako čisté elektromobily. Jedno z plánovaných SUV by mělo rozvíjet již představený koncept Tonale, druhé auto vznikne „na čistém papíru“.

Sportovní DNA značky Alfa Romeo by si měly udržet i nová SUV. A kdo z vás se svezl se Stelviem, ten vám řekne, že není moc jiných SUV, která by měla tak dobré jízdní vlastnosti. Problém Stelvia je ale ten, že si ho jen málo lidí (a firem) zařadí do předvýběru, obavy jsou pak i ze spolehlivosti (většinou neopodstatněné) a nedostatečné servisní sítě.

Jestli však chceme, aby Alfa Romeo přežila a třeba se i časem vrátila taky k sportovním autům, musíme si je kupovat. Takže: Kdo z vás už má nějakou novou Alfu doma, nebo její nákup alespoň plánuje?

Načítám