Článek
Pokud vám „standardní“ Giulia Quadrifoglio přišla trochu moc krotká, tak to pro vás máme dobré zprávy. Protože nová Giulia GTA je, jako byste vzali původní Giulii QV a otočili volume doprava. Tohle je totiž opravdu ostrý sportovní sedan – lehčí a zároveň výkonnější verze auta, které samo o sobě nebylo žádný louda. Ba co víc – nevznikne pouze jedna verze. Na základech Giulie Quadrifoglio totiž vzniknou hned dvě limitované verze – GTA a GTAm.
Obě nové verze bude pohánět modifikovaná verze 2,9l dvakrát přeplňovaného V6, zde naladěného na 540 koní. Inženýři Alfy, jak je koneckonců i vidět, se hodně soustředili na aerodynamiku. Není tajemstvím, že se opírali o know-how z Formule 1. Proto u verze GTA ještě dál posunuli magii aktivní aerodynamiky. Cílem bylo zvýšit přítlak, a tak ještě více zlepšit přilnavost a ovládání auta v jakýchkoli rychlostech.
Všechny prvky karoserie byly přepracovány právě s tímto záměrem – přední aktivní spoiler, zvětšené boční prahy a samozřejmě také difuzor, v jehož středu vyúsťuje výfukové potrubí od společnosti Akrapovič. Zajímavé pak je, že při hrách s aerodynamikou nešlo jen o honbu za absolutními hodnotami přítlaku, ale také o aerodynamickou rovnováhu mezi přední a zadní nápravou.
Zkrátka však nepřišla ani mechanická přilnavost – auto je vpředu i vzadu širší o celých 50 mm, což si samozřejmě vyžádalo taky rozšíření karoserie. Giulia GTA nyní jezdí na 20palcových litých kolech, namísto původních 19 palcových. Za nimi se potom skrývají zbrusu nové pružiny i stabilizátory.
Oproti původní Giulii QV je potom GTA lehčí o celých 100 kilogramů. Čím to? Odpovědí je karbon. Je z něj nejen kapota, hnací hřídel a víko kufru, ale dokonce i přední nárazník, přední blatníky, rozšíření zadních blatníků a samozřejmě sportovní „ušatá“ sedadla. Nižší hmotnost v kombinaci s výkonem zvýšeným na 540 koní znamená zrychlení z nuly na sto za 3,6 sekundy, maximálku zatím neznáme. Ovšem vzhledem k tomu, že GTA bude disponovat mnohem větším přítlakem, je dost možné, že to oproti 307 km/h „běžné“ Giulie QV nebude až takový rozdíl.
Je tedy evidentní, že to Alfa myslí s GTA vážně. Nicméně, pokud jste duší opravdoví závodníci, vaším šálkem dvojitého espressa jistě bude Giulia GTAm, která ještě navíc vymění zadní sedadla za ochrannou klec a hasicí přístroj. Dokonce bude mít místo madel dveří jenom pásky – to víte, úspora váhy. Tady se totiž každý gram počítá. A nebojte, verzi GTAm lze bezpečně poznat i zvenku – na vozu se totiž bude tyčit ohromné zadní křídlo, které bude auto ještě více tlačit k zemi.
Aby si všichni uvědomili, že Giulia GTA není jenom na machrování, dostane k ní její nový majitel i kompletní závodní výstroj od Alpinestars, závodní přilbu Bell a dokonce prémiovou bavlněnou plachtu Goodwool – plus řidičský kurz u Alfa Romeo Driving Academy. Ten závodní overal nás popravdě překvapil, vzhledem k tomu, že testovací jezdec Alfy zajel tehdy rekordní kolo na Nürburgringu jen v džínách a v triku.
Pokud však máte zájem, tak bychom na vašem místě nenechávali nic náhodě – dohromady všech kusů GTA a GTAm nebude více než 500, takže se po nich jen zapráší. Přesnou cenu zatím nevíme, avšak vzhledem k tomu, že jde o auto srovnatelné s BMW M4 GTS, Porsche GT3 a Jaguarem Project 8, dá se očekávat, že cena nepůjde pod 3 miliony korun. Zbývá jen jediná otázka – kde je sehnat a neukrást?