Hlavní obsah

Alfa Romeo omladila ostré verze Stelvia a Giulie

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo omlazené modely Stelvio a Giulia ukázala už v listopadu loňského roku. Jenže tehdy šlo o „obyčejné“ verze, přepudrování se nyní dočkávají špičkové verze Quadrifoglio, které automobilka namísto obvyklého rudého laku karoserie prezentuje v neméně zajímavé světle zelené metalíze.

Článek

Na úvod hned to nejdůležitější: pod kapotami ostrého sedanu i SUV zůstal 2,9 litrový šestiválec Bi-turbo, který nabídne 510 koní a 600 Nm točivého momentu. Giulia QV tak stále zvládne „stovku“ za 3,9 sekundy a jede rychlostí až 310 km/h. Už původní výfuková soustava se čtveřicí koncovek zněla výtečně, italská automobilka ale ve spolupráci s věhlasným Akrapovičem připravila lahůdku v podobě titanové výfukové soustavy, která má karbonové koncovky. A zní přesně tak, jak čekáte - skvěle.

Giulia Quadrifoglio je fantastické auto. Moc dobře si pamatuji, jak jsem s ním a BMW M3 před třemi lety jezdil ve stejný den na mosteckém okruhu - a Giulia mě nakonec bavila více. Byla emotivnější, více ochotná jezdit bokem a z jízdního projevu nebyla v ničem horší než M3.

Ano, pár typicky italských nedodělaností jste objevili, třeba v interiéru, kde si mnozí recenzenti stěžovali na malý displej multimediálního systému. U sportovního auta celkem prkotina. Ale i na tohle Alfa našla recept a v omlazené verzi najdete 8,8 palcový barevný a dotykový displej, který umožňuje zobrazit více údajů než dosud. Jde na příklad o údaje o zrychlení (0-200 m, 0-400 metrů atp.) nebo informace o teplotě důležitých komponent, přenosu točivého momentu či tlaku turbodmychadel.

Stelvio může mít nově 21 palcová kola a pro oba modely přibylo i několik nových barev karoserie - červená, žlutá či zelená, které odkazují na historické modely Alfy. Novinkou jsou i karbonové doplňky - například kryty vnějších zpětných zrcátek, mřížka masky chladiče nebo zadní spoiler.

Pokud budete chtít, bezpečnostní pásy nemusí být v obvyklé černé - lze je mít zelené nebo červené. Uvnitř je pak více kůže - na volantu a na hlavici řadicí páky. Bohužel, šestistupňový manuál už se odporoučel do automobilového nebe, a tak Giulii (u Stelvia to celkem chápeme) nelze mít s jinou převodovku než s osmistupňovým automatem od ZF. Ten má nově upravený software pro hladší řazení (v režimu Race se rychlostní stupně mění za 150 milisekund).

Prodejní ceny se patrně nebudou lišit od toho, co si Alfa Romeo účtuje za verze před faceliftem. Znamená to, že v případě Giulie QV musíte z účtu převést 2 159 000 korun, za Stelvio QV pak dáte 2 399 000 korun.

Načítám