Hlavní obsah

Alfa Romeo Montreal Vision GT… Prostě to vyrobte!

Foto: Luca Serafini

V této zelené vypadala fantasticky i původní Alfa Romeo Montreal, sluší i konceptu Vision GT

Původní Alfa Romeo Montreal je dokonalý designérský skvost se závodním vysokootáčkovým osmiválcem. Gandini ji navrhl zhruba ve stejné době jako model Lamborghini Miura a na těch autech je to vidět. Roky přehlížený veterán šel neuvěřitelně do kurzu a Alfa by přesně takové auto potřebovala i v moderním kabátě…

Článek

Umíte si tohle auto představit v modelové řadě Alfy Romeo? Italská automobilka zoufale potřebuje udělat něco se svým marketingem, protože Giulia i Stelvio jsou sice povedená auta, ale polovina zákazníků v podstatě ani neví, že vůbec existují. A Montreal pro 21. století by mohl zařídit pořádné promo.

Jenže správně asi tušíte, že tohle není oficiální počin italské automobilky, která se potácí na samé hranici existence. Jde o dílo, které navrhl Luca Serafini, jenž se dostal do povědomí fanoušků svým konceptem Mustangu SUV. Říká mu Vision GT, a přestože to bude nepochybně další hvězda počítačové hry Gran Turismo Sport, my bychom ho raději viděli ve výrobě.

Foto: Hyman LTD

Původní Montreal byl prostě designové mistrovské dílo

„V roce 1986 si můj táta koupil zářivě oranžovou Alfu Romeo Montreal,“ řekl Serafini. „V absolutně originálním stavu, jen se závodním nerezovým výfukem. Vzpomínám si na tu noc, kdy ji otec přivezl domů, hlavně na ten hlučný osmiválec. Zaparkoval ji v zadní garáži, v oblaku dýmu, a první, co jsem z ní viděl, byly červené zadní lampy a chromované koncovky výfuků. Byl to začátek mé lásky k automobilům. Chodil jsem se na ni dívat, vnímal jsem její tvar, linie i detaily. Čichal jsem k jejímu koženému interiéru a držel se volantu… Prostě jsem se zamiloval.“

Serafiniho návrh inspiraci v původním Montrealu rozhodně nezapře. Všechny ty trojúhelníkové mřížky, průduchy na kapotě nebo dvojité světlomety z poloviny zakryté mřížkou, to vše jsou jasné odkazy na původní tvary. Ideální by byla tato Alfa s osmiválcem 2,6 l, jako jej měl i původní Montreal – klidně ať je to hybrid nebo ať má turbo. Nebo ať je to rovnou obojí. Přejeme si hlavně jediné: Prostě to auto vyrobte!

Načítám