Článek
V rámci amerického trhu měla být Giulia od Alfy Romeo hitem. Je to krásný šesti či čtyřválcový sedan se sportovním nádechem a pohonem zadních nebo všech kol. Jenže jak se zdá, Alfa se (opět) přepočítala. Giulia si totiž cestu k zákazníkům nachází stěží. Od začátku letošního roku se totiž za velkou louží prodalo jen 2.482 Jůlií. A to jistě uznáte sami, že při velikosti tamního trhu je vážně málo. Pro srovnání, Audi za stejnou domu udalo 15.379 modelů A4, BMW přes 22.500 trojek a Mercedes dokonce 35.436 Céček! A to není vše - podle severu Cars.com je tam právě na prodej přes 2.200 Giulií - mnoho automobilů tedy ještě nemá reálné majitele.
Pro srovnání, Lexus právě v USA zastavuje prodej hatchbacku CT200h, protože jsou prodejní čísla malá. Těchto aut se však letos prodalo 3.311 kusů. A i takový Cadillac dokázal prodat 6.024 vozů ATS. Co je důvodem nízkých prodejů Alfy, se těžko určuje. Přechod zákazníků ke crossoverům to asi nebude, protože Audi i Mercedesu se daří lépe, než minulý rok. Možná jsou tedy Američtí zákazníci věrní tomu, co již znají. Anebo Alfa jednoduše není natolik dobrá, aby si zákazníky získala.