Hlavní obsah

Alfa Romeo Disco Volante Spyder: Budoucí klasika

Foto: Auxietre & Schmidt

Vzniklo pouhých 15 kusů Disco Volante – 8 kupé a 7 spyderů

Vzácných veteránů jsme si tu ukázali už nespočet a snad každý má nějakého svého favorita. Jenže jsou tu ještě auta, která jsou zkrátka něčím výjimečná – výrobními postupy, limitovaným počtem kusů, případně strhujícím designem. Alfa Romeo Disco Volante od vyhlášené italské karosárny Touring Superleggera je právě jedním z takových aut – a můžete vzít jed na to, že až jednou dozraje, stane se z ní klasika.

Článek

Projekt byl poprvé představen na ženevském autosalonu v roce 2012, výroba začala rok nato, a dnes patří Alfa Romeo Disco Volante k jedněm z nejsofistikovanějších výtvorů karosárny Touring. Vůz zdědil název po typu 1900 C52 Disco Volante z padesátých let, vozu, který ve své době působil jako zjevení. Disco Volante mimochodem v italštině znamená „létající talíř“.

Foto: Museo Storico Alfa Romeo

Originál z roku 1952 rovněž dělala karosárna Touring

Jestli je moderní interpretace důstojným nástupcem originálu? Umí orel lítat? Jako základ tu posloužila Alfa Romeo 8C Competizione a řemeslníkům carrozzerie Touring zabralo celé čtyři tisíce hodin řemeslné práce, než z dárcovského vozu udělali tento skvost – vše, co mohlo být změněno, bylo změněno a vyrobeno z ručně vyklepávaného hliníku, zůstalo jen to nezbytné jako nosné části karoserie nebo třeba rám čelního okna.

Další, co také zůstalo, je pohon. Chvála bohu. Jde totiž o 4,7l atmosférický osmiválec, který poháněl i Maserati GranTurismo a který má naprosto fenomenální zvuk. Na naladění motoru pracovalo Ferrari a svých 450 koní posílá na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku s řazením pádly pod volantem. Podvozek potom byl překvapivě naladěn na měkčí nastavení, aby vůz působil o něco více jako pravé cestovní GT, ve kterém si jízdu opravdu vychutnáte.

Foto: Auxietre & Schmidt

Srdcem moderního Disco Volante je 4,7l atmosférický V8 o výkonu 450 koní

Značných změn doznal pochopitelně i interiér, ale je velmi těžké jej obecně popsat, neboť interiér každičkého kusu Disco Volante byl navržen na zakázku dle přání zákazníků. V tomto případě jde o kombinaci špičkové černé kůže a Alcantary s kontrastním prošíváním. Vůz je nalakován svůdnou sytě rudou metalízou, přičemž v případě tohoto konkrétního laku byl vůz nejprve nalakován zlatou barvou, aby optika následně udělala svá kouzla, a způsobila tak, že finální barva vypadá jaksi mnohem bohatší, sytější.

A jak moc je vůz vzácný? Dohromady vznikne pouhých 15 kusů na celém světě – 8 kupé, 7 spyderů. Vůz na fotografiích s číslem šasi ZAR92000000050451 je v pořadí sedmým z celkových sedmi otevřených verzí typu Disco Volante, což znamená, že jde o úplně poslední vyrobený kus, neboť prvně byly vyrobeny klasická kupé, a až poté se přešlo na verze Spyder.

Zaujal vás Alfa? Máte štěstí, je totiž k mání. Najeto má pouze 3 530 kilometrů a je k ní veškeré příslušenství jako stylové kufry, nářadí a brožury. Od doby, co se vůz znovuzrodil jako Disco Volante, patřil pouze jednomu majiteli, servis probíhal v oficiálních dealerstvích Maserati při dodržování standardů automobilky Alfa Romeo. Tohle výjimečně auto rozhodně nebude levná záležitost (cena je u prodejce Auxietre & Schmidt na vyžádání), ale na takovém kousku se prakticky nedá prodělat. Nemá tu někdo kontakt na Ježíška?

Související témata:
Načítám