Článek
Svolávací akce se týkají všeho možného, od ne úplně dobře držících vaků na lyže až po problémy s motorem. Ovšem Ford má problém mnohem větší. Tato americká automobilka v rámci airbagů spolupracovala s japonskou firmou Takata. Ta ale před několika měsíci zbankrotovala poté, co se ukázalo, že její airbagy, ale třeba i technika bezpečnostních pásů nejsou úplně v pořádku. Problémy s nimi měla většina značek, která s Takatou kdy spolupracovala, ale Ford kvůli této japonské firmě svolává do servisů snad největší počet vozidel ze všech.
Celkem chce Ford v servisech vidět 953 tisíc vozů, přičemž 782 tisíc aut je z Ameriky. Konkrétně jde o modely Ford Edge a Lincoln MKX z roku 2010, Ford Ranger z let 2010 a 2011, Ford Fusion a Lincoln MKZ z let 2010 až 2012, Mercury Milan z let 2010 a 2011 a Ford Mustang z let 2010 až 2014. Celý problém tkví v poruše nafukovačů airbagů, které mohou při aktivaci prasknout a vymrštit do vozu kovové části. V tu chvíli nejen, že neplní svou funkci, ale těmi kovovými částmi mohou posádku vážně zranit.
Takata pochybila tím, že k vytvoření výbuchu, který je nutný k nafouknutí airbagu, používala dusičnan amonný. Jeho vlastnosti nutné pro správnou funkci airbagu se ale mohou postupem času měnit, a to hlavně vlivem tepla nebo vlhkosti. Ne tak, že by snad pak nefungoval. Naopak, dusičnan pak vybouchne mnohem silněji než má. A to je důvod, proč pak airbag praskne a proč výbuch vytrhne kovové části svého ukotvení.
Smutné je, že toto není jen preventivní svolávací akce. Kvůli takto vadným airbagům společnosti Takata už ve světě zemřelo 23 lidí a je otázkou, jestli toto číslo ještě neporoste. Podle informací přímo z Fordu budou všichni zákazníci do servisů pozváni písemně a výměna airbagů proběhne samozřejmě bezplatně.