Článek
Pokud jste někdy byli na nějakém velkém autosalonu, jistě jste si všimli hordy čínských návštěvníků, kteří ale nepřišli obdivovat nová auta, ale dopodrobna je zkoumat. Většinou s sebou mají blok na poznámky, fotoaparát, případně i laserový metr a jejich práce bývá předem jasně daná. Jakmile je odhaleno nějaké nové auto, slétnou se na něj jako vosy na bonbón, aby sledovali i ty nejmenší detaily. Sváry, umístění těsnění nebo jednotlivých šroubů...každé drobnosti věnují pozornost, vše pečlivě zaznamenávají a doma pak podklady poskytují některé z čínských automobilek. Zástupci značek, na jejichž know-how Číňané parazitují a jsou na stánku během výstavy přítomni, s tím vlastně nemohou nic dělat. Ano, mohou je poslat pryč, ale za hodinu se vrátí, jen v jiné sestavě.
Výsledky takového špehování pak jezdí po čínských silnicích jako kopie Range Roverů, Volkswagenů nebo BMW a dalších, přičemž Číňané fakt kopírování neustále popírají. Range Rover dokonce uspěl u soudu s jednou z čínských automobilek, která dostala zákaz a nesmí vyrábět kopie jeho modelů, ale ani to je nezastavilo a ve výrobě pokračují dál. A tak se další kopií evropských značek chlubí čínská automobilka Zedriv, která na autosalonu v Šanghaji představila model GT3.
Zedriv je celkem čerstvá značka, kterou vlastní státní korporace s názvem China National Machinery Industry Corporation. Na bezostyšném kopírování se tedy prakticky podílí stát. A navíc to platí. Zedriv doposud vyráběl spíše zemědělskou techniku, ale nově se rozhodl, že mu půjdou i moderní elektromobily, na něž se hodlá v blízké budoucnosti soustředit. Jedním z nových modelů, které v Šanghaji značka představila, je také sportovní kupé s názvem GT3. A jak název a nakonec i design auta vypadá? Jako kdyby někdo vzal Porsche, vypral ho na 90 stupňů a nalakoval výraznými barvami.
Necháme na vás, co vám GT3 připomíná. My v něm nejvíce vidíme trošku zmuchlanou 911 s kapkou Panamery. Vpředu pak vidíme i špetku Tesly. Obzvlášť na zadních světlometech je vidět, že tohle nebude originální práce. Vždyť jsou prakticky totožné s novou 911! Jen nejsou spojená. Jak už jsme řekli, jde o elektromobil, který by měl disponovat výkonem 133 koní a točivým momentem 175 Nm. Nic moc, ale protože je tato novinka určená do města, jde o hodnoty celkem dostačující. Z klidu na 100 km/h by měla zrychlit za 7,3 sekundy, přičemž akumulátory o kapacitě 33,9 kWh by měly bohatě stačit k dojezdu asi 260 km v cyklu WLTP. Maximální rychlost by pak měla být 160 km/h, což znovu ukazuje na fakt, že půjde hlavně o městské auto. O tom, kdy a jestli vůbec ale půjde tento model do výroby, se automobilka zatím nezmínila.