Hlavní obsah

8 z 10 Čechů za poslední rok prý nedostalo pokutu

Foto: Shutterstock

Městská policie

Ačkoliv se počet nehod za poslední dobu spíše zvyšuje, podle posledního českého průzkumu 8 z 10 lidí v posledním roce nezaplatilo na pokutách ani korunu. Výzkum zjišťoval také názor na omezení rychlosti na dálnicích nebo preferovanou značku aut. Víme rovněž, které značky utrácí nejvíce za reklamu.

Článek

Průzkum nechala zpracovat společnost Nielsen Admosphere, která se přes internet ptala respondentů starších 18 let. Nás ale nejvíce zajímá, jestli je podle vás ten průzkum relevantní a jestli se v něm třeba právě vy vidíte. Podle sebraných dat totiž 53 % lidí řídí osobní automobil alespoň třikrát týdně, přičemž ve větší míře jde o obyvatele vesnic (62 %) než měst (47 %). Pětina dotázaných pak řídí méně než třikrát týdně. Jak asi tušíte, častěji za volant sedají muži než ženy. O tom vypovídá procento respondentů, kteří sice mají řidičský průkaz, ale auto neřídí. Celkově jich je 11 %, přičemž žen je v tomto případě dvakrát více než mužů (15 % oproti 7 %). Řidičák nemá celkem 16 % dotázaných a opět je mezi nimi o něco více žen než mužů.

Foto: Nielsen Admosphere

Pokuty, které Češi za poslední rok dostali

Pokuty dostává jen malé procento řidičů

Tato část průzkumu nás asi překvapila nejvíce. Mezi otázkami byla také ta, která zjišťovala, jak jsou na tom řidiči s dopravními přestupky. Naprostá většina z nich, konkrétně 81 % za poslední rok, nemusela totiž řešit vůbec žádný. Až se nám tomu nechce věřit. 11 % dotázaných se pak přiznalo k tomu, že za poslední rok platilo pokutu do 500 Kč a jen 8 % více než 500 korun.

Tyto výsledky hezky doplnila otázka na vnímání vlastních řidičských schopností. Většina motoristů (54 %) sama sebe považuje za průměrné řidiče, méně (34 %) jich už hodnotí své řidičské schopnosti jako nadprůměrné. Ke které skupině se řadíte vy?

Diskutabilní maximální povolená rychlost

Před nedávnem jsme vás seznámili s tím, že v Rakousku na některých dálničních úsecích zvyšují maximální povolenou rychlost a náš ministr Ťok se tím nechal inspirovat, neboť přemýšlí, že by u nás zavedl to samé. Ovšem například neomezenou rychlost na dálnicích, kterou mají v Německu, by uvítalo pouze 11 % dotázaných Čechů. Necelá polovina je toho názoru, že 130 km/h je jako limit dostačující. Třetina si myslí, že by se limit měl zvýšit, ale nějaké omezení by se mělo zachovat. 5 % dotázaných je pak toho názoru, že by se maximální povolená rychlost měla snížit. Nejspíš správně tušíte, že pro zvýšení rychlosti jsou hlavně muži, kteří v průzkumu také nejčastěji tvrdili, že by uvítali neomezenou rychlost. Naopak ženy nejčastěji volají po snížení maximální povolené rychlosti.

Jaké auto máte doma vy?

Zajímavé výsledky přinesl průzkum i v otázkách, jakou značku aut považují respondenti za nejlepší a zároveň, jaké auto mají reálně doma. Co se první otázky týče, v tomto bodě vyhrála na plné čáře značka Škoda, kterou označilo 23 % dotázaných. Na dalších místech se umístily značky Volvo (6 %), Mercedes-Benz (5 %), BMW, Audi a Volkswagen (shodně 4 %).

Ovšem žebříček nejobvyklejších aut v českých domácnostech už je poněkud jiný. Škoda sice vyhrála i zde (30 %), ale jinak respondenti zmiňovali značky jako Renault (7 %), Volkswagen, Ford a Peugeot (6 %).

Foto: Nielsen Admosphere

Investice jednotlivých značek do reklamy

Investice do reklamy

Průzkum zjišťoval také to, jaké automobilky v České republice nejvíce utrácí za reklamu. V období od ledna do září 2018 nejvíce utrácela značka Hyundai (ceníková hodnota reklamy v daném případě činila 356 milionů korun). Volkswagen umístil ve stejném období inzerci za 276 milionů korun a třetí Renault měl reklamu v hodnotě 215 milionů korun.

Načítám