Článek
Ještě než se ponoříme do vlastních technických fines, dáme si trošku čísel. Nový „hyperford“ sice ještě nemá přesně stanovený počet koní, ale bude jich víc než 700. Z nuly na sto se auto rozeběhne za čas hluboko pod 4 sekundy a zdolání oblíbené čtvrtmíle (402 metrů) zvládne s pevným startem za necelých 11 sekund. Právě 11 sekund je uznávaná hranice, která dělí auta na rychlá a hodně rychlá.
Kompletní informace si můžete přečíst zde, teď už ale k samotným zajímavostem.
Má největší znak „Cobra Snake“ na přídi
Začneme zlehka – jak si asi mnozí stihli povšimnout, na přídi GT500 nenajdeme znak Fordu, ale logo „Cobra Snake“ používané Shelbym. A ne jen tak ledajaké. Jedná se o největší logo svého druhu, co kdy bylo použito na vnější označení auta. Druhé podobné se pak ukrývá v motorovém prostoru.
Má karbonovou hnací hřídel
Kompozitní kardanová hřídel, spojující výstup převodovky se zadním diferenciálem, není ve světě rychlých aut nic nového. Ale aby ji mělo sériové svalnaté kupé z Ameriky, to už se jen tak nevidí. GT500 ji ale má – protože lehčí hnací hřídel se snadněji točí a má menší setrvačnost.
Má osm různých chladičů
Dva vodní chladiče chladí osmiválec o objemu 5,2 litru. Další dva jsou mezichladiče kompresoru, aby mohl mít tento osmiválec přes 700 koní. Jeden chladič chladí olej v sedmistupňové dvouspojkové převodovce, jeden olej v motoru a jeden olej v zadním diferenciálu. A jeden pak chladí řidiče – skrz klimatizaci.
Má dvacetipalcová kola, protože pod menší by se nevešly brzdy
Kola mohou být z karbonu, stejně jako u supersportovního GT, ale důležitý je v tomto případě jejich rozměr. Dvacet palců mají kola proto, že přední kotouče pod nimi mají v průměru 16,5 palce (419 milimetrů). Připočtěte si nějaké místo pro šestipístkové brzdiče Brembo, a menší kola by se prostě nedala použít.
Má aktivní přívod vzduchu k brzdám
Aktivní aerodynamika tu tentokrát není jen kvůli přítlaku a vlastnostem na okruhu. Klapky za předním nárazníkem používá GT500 i proto, aby pouštěly vzduch k extrémně namáhaným brzdám. Ty mají svá teplotní čidla a dostanou přesně tolik vzduchu, kolik potřebují.
Má stejný kompresor jako Chevrolet Corvette ZR1
Nejsilnější Mustang a nejsilnější Corvette si sice nekonkurují přímo, přesto tu ale nějaká rivalita existuje. I proto je zajímavé, že vývojáři obou osmiválcových monster sáhli po stejném řešení, co se týče kompresoru. Jde o mechanicky poháněný šroubovicový kompresor Eaton TVS R2650 o objemu 2,65 litru. Konkrétní naladění se bude pro obě auta pochopitelně lehce lišit, ale model kompresoru je stejný.
Má větší zadní přítlak než GT
Tady obracíme svou pozornost k obrovskému zadnímu křídlu, dostupnému v rámci paketu Track package. Tohle křídlo s ručně nastavitelným sklonem je totiž schopné generovat víc přítlaku na zadní nápravu, než kolik vygeneruje aerodynamicky vycizelovaný supersport Ford GT.
Má největší díru v kapotě, jaká se kdy objevila na produkčním Fordu
Průduch na kapotě GT500 má neuvěřitelný půlmetr čtvereční, a aby se motorový prostor nezašpinil nepřízní počasí, nainstaloval pod něj Ford vyjímatelný dešťový štít. Myšlenka je taková, že pokud vezmete svoje GT500 na trať, tento štít vyndáte a rapidně tím zvýšíte proudění vzduchu pod kapotou, tím pádem i odvod tepla od chladičů.