Hlavní obsah

600 koní v BMW M2 CS: Má to vůbec smysl?

Foto: MANHART Performance

Jeden by řekl, že BMW M2 je prakticky dokonalé, že na něm takřka není co vylepšovat. V Manhartu by asi nesouhlasili…

BMW M2 je jedno z těch mála aut v současné nabídce, která jsou postavena na hodnotách. Jde o kupé o poměrně kompaktních rozměrech s řadovým šestiválcem pod přední kapotou a zadní náhon k tomu. Druhým takovým by mohla být ještě M5, neboť stále ctí svou tradici balisticky rychlého sedanu, který je zároveň stále využitelný na běžné silnici a zároveň je i řidičsky zajímavý. Jo, a k té M2 si ještě pořád můžete objednat manuální převodovku – i v roce 2021!

Článek

Ve skutečnosti už z linky v Lipsku nesjíždí původní M2, nýbrž modernizovaná verze M2 Competition, potažmo M2 CS. A právě poslední jmenovaná by měla být takovým řekněme „Best of M2“, tedy vylepšenou verzí vylepšené verze nejvíce řidičsky orientovaného vozu s bavorským rodným listem. Byl by tedy nesmysl takové auto jakkoliv upravovat. Že?

Foto: MANHART Performance

Místo výfuku má Manhart MH2 GTR rovnou čtyři kanóny – každý z nich o průměru 10 centimetrů

Jak už ale z minulosti víme, výrobce míní a tuningová scéna mění. Kde by si většina normálně smýšlejících motoristů řekla, že 450 koní (410 v případě verze Competition) je v autě velikosti M2 prakticky ideální porce výkonu, tam úpravce z německého Wuppertalu spatřil okno příležitosti. Tato divoce polepená M2 s křídlem vzadu a karbonovými doplňky tak ze svého 3,0l řadového šestiválce twin-turbo doluje plných 600 koní a 830 Nm točivého momentu.

Nad otázkou, zda má takový výkon v autě, které má být především delikátní a vyvážené, smysl, se pozastavovat raději nebudeme. Pojďme si tedy raději říct, jak takové síly v Manhartu dosáhli.

V prvé řadě ve Wuppertalu dle svých slov „vylepšili“ turbodmychadla – ať už se pod tím skrývá bůhvíco. Dále motor opatřili novým mezichladičem od firmy CSF, nasadili karbonové sací potrubí, zatímco výfukové je z nerezové oceli s regulací hlasitosti pomocí integrované klapky. Pochopitelně došlo i na určité změny v řídicí jednotce motoru a kupodivu i na drobné úpravy dvouspojkové převodovky M-DCT, se kterou se tento výtvor zvaný MH2 GTR dodává.

Naštěstí tu nedošlo jen k bezhlavému navyšování výkonu a pozornost byla věnována také ovladatelnosti – Manhart MH2 GTR má nový podvozek od vyhlášené společnosti H&R, nová kovaná dvacetipalcová kola a výkonnější brzdovou soustavu.

MH2 GTR je tak trochu divočina i po stránce vzhledu, ale to se koneckonců dalo očekávat. Bílá barva v kombinaci s tmavě modrou, světle modrou a červenou je na jednu stranu působivá a rozhodně poutavá, na druhou stranu mírně hraničí s kýčem, ale jak říkají přímo v Manhartu – tady jde hlavně o poctu okruhovému BMW M2 CS Racing. Zda se to hodí i pro silniční auto, už necháme na vás. Na zvážení je i nutnost karbonových doplňků, jako je zadní přítlačné křídlo a výdechy v horní části předních blatníků.

Překvapivě málo změn doznal potom interiér. Dle očekávání jsou tu skořepinová sedadla Recaro, ale dál je tu už pouze decentní karbonové obložení na volantu a voliči převodovky a na závěr displej mapující informace z pohonné jednotky, který nahradil jeden z výdechů ventilace. Cena? Pochopitelně na vyžádání, ale když přičteme, že M2 CS běžně stojí těsně pod 2,5 milionu, jeden by se nebál odhadovat, že cena této MH2 GTR bude v českých korunách začínat klidně trojkou.

Související témata:
Načítám