Hlavní obsah

5 úžasných klasických offroadů, které dost možná neznáte!

Foto: Archiv Garáž.cz

Neradi jdete s davem? Chcete si pořídit klasický offroad, ale netoužíte po Géčku, Jeepu, Land Cruiseru ani Defenderu? Pak pro vás máme tip na pětici zajímavých a neotřelých offroadů, které jen tak nepotkáte!

Článek

Volkswagen Iltis

Tenhle offroad byl původně určen pro armádu - měl nahradit jak dosluhující Jeepy, tak nevhodná vozidla s pohonem pouze jedné nápravy. Vyráběli jej odborníci z Audi a osadili svým pohonem Quattro. Ten byl spárován buďto s benzinovým čtyřválcem o objemu 1,7 litrů, anebo naftovou šestnáctistovkou. V roce 1980 s Iltisem dokonce Freddy Kottulinsky vyhrál rally Paříž Dakar! Šlo přitom o nejméně modifikovaný stroj na startovní čáře - měl pouze ostřejší vačku a lepší karburátor. Vyrobilo se okolo 16.000 vozidel a dnes se jedná o vyhledávaný sběratelský stroj.

Foto: Archiv Garáž.cz

Sbarro Windhound

Tohle auto bylo něco jako dnešní vysokovýkonná SUV. Na podvozku Mercedesu třídy G jste totiž nalezli svalnatou, výstřední karoserii s luxusním interiérem, přičemž to všechno bylo poháněno obrovským 6,9 litrovým osmiválcem rovněž od Mercedesu, byť občas v útrobách tepaly motory od BMW nebo Jeepu. Existovala tří i pětidveřová verze, stejně jako varianta 6x6! Skvěle vybavený a silný švýcarský offroad je dnes velkou raritou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Peugeot P4

Při pohledu na tohle auto vás jistě napadne jediné - vždyť je to Géčko od Mercedesu! A máte částečně pravdu - sdíleno je 50% dílů. Zbytek je ale Peugeot a jednalo se o vozidlo pro francouzskou armádu. Motor je z modelu 504, převodovka ze 604 a elektrika je rovněž ze země galského kohouta. Existovaly rovněž raritní verze pro běžné civilisty, které jsou velmi zajímavé. Peugeot P4 se zúčastnil rovněž závodů Paříž Dakar. S výrobou pomáhal Mercedes, finální sestavení vozu ale měla na starosti továrna v Sochaux.

Foto: Archiv Garáž.cz

Moretti Sporting

Jak můžete vidět, tento pohledný offroad má na sobě znáčky Fiatu. Jedná se totiž o civilní verzi vojenského Fiatu Campagnola. Podobně jako ty nejlepší offroady té doby, i zde vozu tvůrci přidali luxusní interiér a navíc i stylovou karoserii. Pod kapotou se objevoval převážně dvoulitrový benzinový motor, samozřejmostí je pohon všech kol. Vůz byl ve výrobě pouze dva roky, takže dnes je velice vzácný.

Foto: Archiv Garáž.cz

Monteverdi Safari

Tohle je další luxusní a výkonný švýcarský offroad! Těchto aut se ale vyrobilo podstatně více, než Windhoundů. Pod povrchem byste ale nalezli základ jiného zajímavého stroje - International Harvester Scout. Safari vzniklo v druhé polovině sedmdesátých let a má rovněž veliký osmiválec ( až 7.2 litrů a 305 koní od Chrysleru), luxusní kožený interiér či přepínatelný systém pohonu všech kol. V nejlepší verzi ale očekávejte spotřebu okolo 40 litrů na sto kilometrů!

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám