Článek
Volkswagen Iltis
Tenhle offroad byl původně určen pro armádu - měl nahradit jak dosluhující Jeepy, tak nevhodná vozidla s pohonem pouze jedné nápravy. Vyráběli jej odborníci z Audi a osadili svým pohonem Quattro. Ten byl spárován buďto s benzinovým čtyřválcem o objemu 1,7 litrů, anebo naftovou šestnáctistovkou. V roce 1980 s Iltisem dokonce Freddy Kottulinsky vyhrál rally Paříž Dakar! Šlo přitom o nejméně modifikovaný stroj na startovní čáře - měl pouze ostřejší vačku a lepší karburátor. Vyrobilo se okolo 16.000 vozidel a dnes se jedná o vyhledávaný sběratelský stroj.
Sbarro Windhound
Tohle auto bylo něco jako dnešní vysokovýkonná SUV. Na podvozku Mercedesu třídy G jste totiž nalezli svalnatou, výstřední karoserii s luxusním interiérem, přičemž to všechno bylo poháněno obrovským 6,9 litrovým osmiválcem rovněž od Mercedesu, byť občas v útrobách tepaly motory od BMW nebo Jeepu. Existovala tří i pětidveřová verze, stejně jako varianta 6x6! Skvěle vybavený a silný švýcarský offroad je dnes velkou raritou.
Peugeot P4
Při pohledu na tohle auto vás jistě napadne jediné - vždyť je to Géčko od Mercedesu! A máte částečně pravdu - sdíleno je 50% dílů. Zbytek je ale Peugeot a jednalo se o vozidlo pro francouzskou armádu. Motor je z modelu 504, převodovka ze 604 a elektrika je rovněž ze země galského kohouta. Existovaly rovněž raritní verze pro běžné civilisty, které jsou velmi zajímavé. Peugeot P4 se zúčastnil rovněž závodů Paříž Dakar. S výrobou pomáhal Mercedes, finální sestavení vozu ale měla na starosti továrna v Sochaux.
Moretti Sporting
Jak můžete vidět, tento pohledný offroad má na sobě znáčky Fiatu. Jedná se totiž o civilní verzi vojenského Fiatu Campagnola. Podobně jako ty nejlepší offroady té doby, i zde vozu tvůrci přidali luxusní interiér a navíc i stylovou karoserii. Pod kapotou se objevoval převážně dvoulitrový benzinový motor, samozřejmostí je pohon všech kol. Vůz byl ve výrobě pouze dva roky, takže dnes je velice vzácný.
Monteverdi Safari
Tohle je další luxusní a výkonný švýcarský offroad! Těchto aut se ale vyrobilo podstatně více, než Windhoundů. Pod povrchem byste ale nalezli základ jiného zajímavého stroje - International Harvester Scout. Safari vzniklo v druhé polovině sedmdesátých let a má rovněž veliký osmiválec ( až 7.2 litrů a 305 koní od Chrysleru), luxusní kožený interiér či přepínatelný systém pohonu všech kol. V nejlepší verzi ale očekávejte spotřebu okolo 40 litrů na sto kilometrů!