Hlavní obsah

5 rychlých neokoukaných MPV

Foto: Archiv Garáž.cz

Rychlá MPV mají něco do sebe tím, jak kombinují praktičnost a dravost. Ale je jich tak málo, že je nejspíše všechny známe. Nebo snad ne? Existují snad praktická rychlá auta, která jsou neokoukaná? Ano, třeba těchto pět.

Článek

Dodge Caravan R/T

Foto: Archiv Garáž.cz

Jasně, to přece všichni známe, to je Chrysler Voyager, v Evropě populární a většinou poháněný nějakým nudným turbodieselem od Mercedesu. Jenže Amíci dostali jinou, lepší verzi. Prodávala se jako Dodge, protože to má sportovnější jméno, navíc měla i onu tep zvyšující zkratku R/T. A dostala pod kapotu vidlicový šestiválec Pentastar s výkonem 283 koní, který jí na stovku vystřelil za necelých 8 sekund. Tohle vážně nebylo nudné MPV.

Opel Meriva OPC

Foto: Archiv Garáž.cz

Jistě, na větší Zafiru si určitě vzpomenete. Ostrou verzi ale měla i malá Meriva, v Británii se prodávala jako Vauxhall Meriva VXR. Opelu zkrátka jedno ostré MPV nestačilo a tak stejný recept aplikoval na menším modelu Meriva. Ta dostala přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 176 koní. Navíc můžete v autě na 5 sekund aktivovat funkci overboost, která zvýší točivý moment motoru. Na stovce jste s touhle krabicí za 7,9 sekundy, čímž překvapíte nejeden hot-hatch.

Daihatsu YRV Turbo

Foto: Archiv Garáž.cz

Ano, země posedlá miniauturizací, tedy Japonsko, má i svá mini MPV. To od výrobce Daihatsu se navíc vyrábělo tradičně také v nadupané verzi. K pohonu stačila třináctistovka vpředu s intercoolerem. Jasně, bylo tu turbo, což jste tušili podle všech těch nápisů na karoserii. Celkový výkon téhle splašené krabice byl 130 koní, což dnes nezní nic moc, ale na zábavu to stačilo. Stovka v minivanu za 8,1 sekundy je prostě skvělý parametr.

Mercedes-Benz A210 Evolution

Foto: Archiv Garáž.cz

Mercedes má na sportovní úpravy AMG, ale tuhle ostrou verzi stuttgartského vajíčka pánové z Affalterbachu tradičním znakem na karoserii nesignovali. Přesto není špatná, její atmosférický motor 2,1 litru dává slušný výkon 140 koní. A nebojte, převracení už měl tehdy Mercedes vyřešené. Výsledkem byla maximálka 204 km/h a zrychlení na stovku za 8,2 sekundy, na malé Áčko slušné, nemyslíte?

Brabus Viano V8

Foto: Archiv Garáž.cz

U trojcípé hvězdy ještě zůstaneme s větším modelem Viano. Ten si vzali do parády u firmy Brabus. A jelikož měli na dílně velké auto, rozhodli se do něj nacpat i velký motor. Konkrétně vidlicový osmiválec o výkonu 426 koní. Pravda, sice nestačil na model R63 AMG, ale zase si vezměte, že Viano je vlastně instalatérská dodávka Vito, jen v lepším kabátě. Instalatéři asi neocení zrychlení na stovku za 6,1 sekundy a maximálku 240 km/h. Navíc by jim nářadí umazalo kožený interiér.

Načítám