Článek
1. Tříválec bez válce
Ford se uchýlil k nepopulárnímu kroku a u benzinových tříválců dokáže při nízké zátěži odpojovat jeden válec. To má samozřejmě zlepšit spotřebu vozu. Opětovné připojení válce proběhne za 14 milisekund a má být nepostřehnutelné. Benzinové tříválce tvoří základ nabídky, litrový má výkon 100 a 125 koní, patnáctistovka pak 150 a 185 k.
2. Několik variant včetně crossoveru
Nový Focus se bude vyrábět jako pětidveřový hatchback, kombi či čtyřdveřový sedan. Tím to ale nekončí. Přijdou výbavové varianty Trend či Titanium, ale i verze lišící se vzhledem, jako kupříkladu sportovní ST-Line, luxusní Vignale či oplastovaná Active, která se s vyšší světlostí podvozku může zařadit mezi crossovery.
3. Diesely nekončí
Focus na rozdíl od konkurenční Toyoty Auris přijede rovněž s naftovými motory, které jsou dnes velmi čisté. Patnáctistovka má výkon 95 a 120 koní, dvoulitr pak 150 k. Spárovány jsou se šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem.
4. Chytrá kamera řídí světla
Adaptivní diodové světlomety se dokáží přizpůsobit rovněž dopravnímu značení, což je novinka. Systém využívá přední kameru ke sledování vodorovného značení do vzdálenosti až 65 metrů. Díky tomu se světlomety dokáží natočit do zatáčky dříve, než konkurenční systémy. Autu nebude chybět ani head-up displej či asistent pro vyhýbací manévr.
5. Několik variant podvozku
Základní varianty vozu budou mít zadní nápravu s torzní přičkou a pasivní tlumiče. Lepší varianty dostanou adaptivní tlumení a silnější motory rovněž Fordem patentovaná technologie vinutých pružin na zadní nápravě s vlečnými rameny spojenými torzní příčkou, podobně jako je na Fiestě ST. Navíc nechybí integrovaný pomocný rám vzadu.