Hlavní obsah

300 koní Leonu Cupra je málo? Profi tuner dodá mnohem víc!

Foto: Siemoneit Racing

Upravený SEAT Leon ST Cupra 300 4Drive

Myslíte si, že jsou koncernová auta německy nudná a bez emocí? A už jste seděli v Seatu Leon ST Cupra 300 4Drive? Tohle dlouhé jméno za sebou ukrývá výkonnou čtyřkolku v rodinném balení, která má emocí a radosti z jízdy na rozdávání. A po zásahu německé tuningové firmy by mohla na kila rozdávat i výkon.

Článek

Je prima, že jde SEAT v koncernu VW tak trochu vlastní cestou a stále si drží alespoň nějaké španělské emoce. Dokazuje to jak na modelech s označením Cupra, tak tím, že právě z Cupry udělal dokonce samostatnou, na sportovní auta zaměřenou značku. Ovšem Leon s tím velmi dlouhým jménem zatím stále zůstává pod značkou SEAT, což některým tunerům nebrání v tom, aby ukázali, jak moc výkonné tohle auto vlastně umí být.

Z výroby se chlubí výkonem rovných 300 koní a točivým momentem 380 Nm, které na všechna čtyři kola přes automatickou převodovku DSG posílá 2litrový agregát TSI. Z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pro někoho jsou takové hodnoty více než dostačující, ale jak víte, 100 lidí má 100 chutí. A pro ty nenasytné, kterým není tento výkon stále dost, je tu právě i verze od profesionálních tunerů.

Německá tuningová firma Siemoneit Racing se rozhodla, že ze zmiňovaného španělského kombi vymáčkne doslova to, co se dá. Proto se rozhodla vyměnit turbodmychadlo za větší, přidat větší sání vzduchu a také větší mezichladiče. Upravena byla ale i převodovka, mapy řídicí jednotky, ale například i výfukové potrubí nebo brzdy. Mimochodem, ty jsou z Audi RS 3 a schovávají se pod novými koly Vader o rozměru 8×19 palců, která jsou obutá do pneumatik Michelin Sport Pilot Cup 2 v rozměru 235/35 ZR19. Ještě se vrátíme k výfuku. Úpravce tvrdí, že zde není jen tak pro parádu nebo proto, aby pomohl s nárůstem výkonu. Podle něj bylo nutné, aby hlavně fantasticky zněl, což se prý povedlo. Ovšem zvukový záznam zatím nedodal.

A výsledek? Hodně zajímavý! Leon Cupra 300 se po takovém zásahu chlubí výkonem až 521 koní a točivým momentem 620 Nm. A to jsou, vážení, vyšší hodnoty, než má třeba Mercedes AMG GLC 63 S, který do vínku dostal 510 koní, ale zase 700 Nm. Je to i víc, než může nabídnout Audi RS 4, která na všechna kola může poslat maximálně 450 koní a 600 Nm. Má to ale bohužel jeden malý háček. Taková dosti brutální úprava totiž kvůli absenci homologace legálně nesmí na silnice. Siemoneit Racing proto nabízí stejnou verzi úpravy, poníženou ale o 70 koní, která už veškerá povolení má. A malé rodinné kombi se 450 koňmi také nezní špatně, co myslíte?

Načítám