Hlavní obsah

Tři důvody, proč má nový Kodiaq RS benzinový motor

Video: Honza Koubek

Místo naftového siláka se spoustou krouťáku a příjemnou spotřebou se pod kapotu nejsilnější Škody Kodiaq nastěhovalo benzinové TSIčko. Co k tomu automobilku vedlo? Nesežere takové auto majitele i s keckami? Kromě tří důvodů pro změnu přidám i tři nepříjemnosti, které mě v průběhu testování štvaly.

Článek

Přestože se vystavuji nebezpečí, že mě někteří čtenáři označí za podplaceného škodovkou, nedá se nic dělat: Kodiaq RS je v rámci své třídy velmi povedené auto. Především podvozek, který jsem chválil už před faceliftem, je u naftové verze pořád naladěný přímo špičkově.

Charakter auta se ovšem s motorem dost výrazně změnil, a podle mě k lepšímu. Problémem samozřejmě je, že spousta zákazníků, přestože si kupují špičkové, nejsilnější a nejlépe vybavené auto ze škodovácké nabídky, pořád po očku koukají na spotřebu a ta bude s benzinovým dvoulitrem pochopitelně vyšší. Znatelně vyšší. Podle mě by to cílové skupině nemuselo až tak vadit, ale zvyk je železná košile.

Až čas ukáže, jestli faceliftovaná Škoda Kodiaq RS dokáže udržet prodejní čísla svého předchůdce, ale jedna věc je zkrátka jistá: ten týden se mi s ní jezdilo opravdu velmi příjemně a až mi někdo řekne, že na ní má zálusk, rozhodně mu to nebudu vymlouvat.

Načítám