Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Zatímco se řada výrobců automobilů zaměřuje na elektropohon, tak úpravci ze společnosti Hennessey Special Vehicles z Texasu (USA) vykročili úplně jiným směrem. Spojili se se strojírenskou společností Ilmor Engineering a vytvořili nejvýkonnější sériově vyráběný spalovací motor na světě.
Jde o dvěma obřími turbodmychadly přeplňovaný 6,6litrový zážehový vidlicový osmiválec, který nese kódové značení Fury (v překladu zuřivost, vztek). Jednotka vycházející z předchozího motoru Hennessey má nové písty oválného tvaru, hliníkové ojnice, titanové výfukové ventily, odlehčené kryty ventilů nebo vysokoprůtokové vstřikovače.

Přepracovaný motor V8 6,6 litru má výkon přes 2 000 koní. Mimochodem, první Veyron od Bugatti s motorem W16 (2005) měl 1 001 koní.
Vrcholový výkon osmiválce Fury je 2 031 koní dle amerických měřítek, takže převedeno na metrickou soustavu dokonce 2 059,17 koně, vždy při 8 000 otáčkách za minutu a s použitím paliva Shell E85 (etanol). Neméně zajímavý je i nejvyšší točivý moment v přepočtu 1 959,16 Nm při 5 200 otáčkách za minutu.
Hennessey tvrdí, že monstrózní motor primárně určený pro novinku Venom F5 Evolution dokáže vůz rozpohybovat z nuly na 200 mil za hodinu (321,8 km/h) za pouhých 10,3 sekundy. A pozor, nejmocnější sériový osmiválec na světě si můžete za 285 000 dolarů (6 264 870 Kč) pořídit i pro svůj stávající Venom F5 v rámci balíčku pojmenovaného Evolution.

Hennessey Venom F5 Evolution zrychlí z nuly na skoro 322 km/h za 10,3 sekundy.
Kromě motoru dostanete také nové adaptivní odpružení nastavitelné v režimech Sport, Road, Race, Drag, Wet a mód F5, který uvolní všechen dostupný výkon vozu.
Paket dále obsahuje vyladěný přední splitter, upravený spodek vozu, nové deflektory podběhů kol, aerodynamické lemy a lamely u předních kol. To vše proto, aby byl supersport ve vysokých rychlostech stabilnější. Mimochodem na aerodynamických úpravách dělal odborník Mark Handford se zkušenostmi ze seriálu formule 1 a IndyCar.
Volitelně si můžete přihodit rovněž karbonový držák nápojů, pohodlnější čalouněná karbonová sedadla nebo méně sportovní výfuk vhodný pro delší cesty.
Ovšem aby tohle všechno fungovalo, stále ještě potřebujete minimálně základní Venom F5 za dalších 2,1 milionu dolarů (46 milionů korun). Ale pokud nejste jeho majiteli, nezoufejte, máme pro vás dobrou radu. Jednoduše si objednejte kompletní Venom F5 Evolution úplně nový se všemi vylepšeními přímo z fabriky.
A proč to všechno? Žádný závod s Rimacem nebo Koenigseggem, ale čistě jen vyslyšení požadavků některých klientů Hennessey. Těm totiž nestačilo původních 1 850 koní a požadovali ještě více výkonu, což úpravce vedlo ke stvoření Venomu F5 Evolution.