Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Oranžová stáj z Wokingu dělá marketing skvěle! Návrat do královské třídy vytrvalostních závodů nejenže oznámila 30 let od svého posledního vítězství, ale ještě ve velkém stylu. Žádné plytké tiskové zprávy na dvacet stránek, ale na webu a sociálních sítích jen jeden krátký, o to důraznější vzkaz: Jsme zpátky!
McLaren se do seriálu WEC vrátil už loni, avšak v nižších „gé-téčkových“ třídách. Zak Brown – boss stáje McLaren – je zároveň šéfem týmu United Autosports, hlavního zákazníka McLarenu ve třídě LMGT3.
Tři dekády staré vítězství McLarenu v Le Mans je o to zajímavější, že se Britům povedlo hned na první pokus, a to s autem, které pro závody původně nebylo ani konstruované. Kromě prvenství vozy F1 GTR navíc obsadily ještě třetí, čtvrté, páté a třinácté místo. McLaren v nejvyšší třídě vytrvalostních závodů pokračoval až do roku 1998 a změny pravidel, další vítězný zářez si však už nepřipsal.

Na vítězný mclaren z poloviny devadesátek bude chtít tým navázat od sezony 2027.
„V roce 1995 jsme v Le Mans zvítězili na první pokus a už se nemůžu dočkat, až opět přepíšeme historii,“ sršel nadšením Zak Brown. „Naším cílem bude zisk legendární Triple Crown,“ dodal. To znamená, že v daném roce zkusí oranžový tým zvítězit v ikonické Velké ceně Monaka F1, na 500 mil Indianapolis a právě v Le Mans. Ostatně právě McLaren je jediným týmem, kterému se to v historii povedlo.
Nový hypercar McLarenu specifikace LMDh by měl vzniknout na základě homologovaného šasi Dallara, na němž už jezdí speciály Porsche, Lamborghini, Cadillacu nebo BMW. Očekává se, že pod kapotou by mohlo pracovat twin-turbo V6, které dnes McLaren používá ve svých civilních modelech. Podrobnosti se jistě dozvíme co nevidět!