Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Podobnost nových generací A5 a A6 sahá mnohem dál než jen k povědomému designu – obě auta totiž stojí na platformě PPC (prémiová platforma pro spalovací modely), která je v případě větší A6 o kus protažená, takže je uvnitř nejen o trochu víc místa do všech směrů, ale také má vyváženější proporce a je na ni o trochu větší radost pohledět.
Nová A6 Avant | Minulá A6 Avant | A5 Avant | |
---|---|---|---|
Délka | 4 990 mm | 4 943 mm | 4 829 mm |
Šířka | 1 880 mm | 1 886 mm | 1 860 mm |
Výška | 1 472 mm | 1 494 mm | 1 460 mm |
Rozvor | 2 927 mm | 2 924 mm | 2 892 mm |
Objem kufru | 503 l | 565 l | 476 l |

Záď A6 Avant je přece jen elegantnější než u menší A5 Avant. A také o chlup prostornější, ale ztráta 60 litrů oproti předchůdci zamrzí.
Ještě větší radost je ale usednout za její volant. Kabina je architektonicky shodná s menší A5, takže se můžete těšit na velkou plochu dvojice propojených displejů (s možností doplnění o dotykový displej před spolujezdcem), v A6 však dostanete kromě přece jen o trochu lepších materiálů dekorů a čalounění také 4zónovou klimatizaci, průhledový displej před řidičem a hi-fi Bang & Olufsen přímo v základu (spolu s Matrix LED světly a 360° kamerovým parkovacím asistentem obsaženými v paketu Tech, který je pro český trh ve standardu).

Přístrojový panel s úhlopříčkou 11,9 palce (který můžete doplnit průhledovým displejem) je propojený s 14,5palcovým dotykovým infotainmentem, na přání můžete mít ještě další 10,9palcový displej před spolujezdcem, aby se za jízdy nenudil. A neotravoval.
Hudba pro vaše uši
Audi A6 má již v základní výbavě nový high-endový 3D audiosystém Bang & Olufsen s 16 reproduktory (včetně subwooferu) a zesilovačem o výkonu 685 W. Vrcholná verze jich má dokonce 20 (a výkon 810 W), protože do opěrek hlavy řidiče a spolujezdce se nastěhovaly dva menší reproduktory – ty našeptávají navigační pokyny nebo hlas telefonního hovoru přímo do ouška, takže neruší zbytek posádky poslouchající hudbu.

Špičkové hi-fi Bang & Olufsen máte na českém trhu již v základu, na přání můžete mít ještě vyšší verzi s větším výkonem a více reproduktory.
Podobná s A5 je také nabídka motorů zahrnující 204koňový čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI a 367koňový benzinový šestiválec 3,0 TFSI (na rozdíl od menšího modelu tady nenese jméno S6, na ostřejší variantu si u A6 ještě počkáme) - oba kombinované s automatickou převodovkou, pohonem všech kol quattro a velmi efektivním mild-hybridním systémem mHEV plus.
Pořádný elektrický doping
Pokročilý 48V mild-hybridní systém mHEV plus má nejen posílený startér-generátor (jako běžné mHEV jednotky), ale také elektromotor přímo v převodovce. Ten dokáže spalovacímu motoru vypomoci výkonem až 18 kW (rekuperuje přitom až 25 kW) a 230 Nm k rychlejším reakcím při ostřejší akceleraci, nebo přímo pohánět kola při plachtění ustálenou rychlostí, poskakování v zácpě či manévrování na parkovišti. Přitom ušetří až 10 g CO2 u dieselu a 17 g u šestiválce.

Pokročilý mHEV dokáže ušetřit nějaké to deci paliva.
Na rozdíl od A5 může mít A6 na přání systém aktivního natáčení zadních kol (který v nižších rychlostech zlepšuje manévrovatelnost a v těch vyšších zlepšuje stabilitu) a vzduchový podvozek, jenž s kvalitou jízdy dělá opravdové divy. Základní podvozek perfektně kombinuje pohodlí a jistotu, ale vzduchové tlumiče posunou komfort ještě o třídu výš a poradí si i s 21palcovými pneumatikami, takže A6 pluje tiše a nevzrušeně skoro jako luxusní limuzína.

Vzduchový podvozek brilantně kombinuje pohodlí a stabilitu, ani s 21palcovými koly nebudete mít problém.
Jen to řízení asi nebudete chtít přenechat osobnímu řidiči, protože sedět za volantem (i když trochu zvláštně tvarovaným, v základní verzi však stále můžete mít normálně kulatý) a nechat se unášet silnicí je moc příjemný zážitek. A ještě příjemnější, když se ta silnice začne kroutit a vy přepnete auto do dynamického režimu, kdy se přiostří převod řízení, podvozek citelně ztuhne, quattro začne posílat víc zátahu na zadní kola a A6 se začne prosmýkávat vingly jako (doslova) o číslo menší auto (to díky té kouzelné zadní nápravě).

Dvoulitrový turbodiesel stačí, ale s šestiválcovým benzinem si jízdu užijete víc. Většina zákazníků však stejně počká na šestiválcový diesel.
A je jasné, že s šestiválcem si tuhle jízdu užijete víc, protože má nejen víc síly a sportovní diferenciál mezi zadními koly, ale také správně hutný soundtrack, aby vám ještě víc roztáhl úsměv na tváři. Vychutnáte si ho i při klidnější jízdě, která je A6 ostatně bližší – to si pod kapotou přede tak tiše, že o něm často ani nevíte. Ani diesel svým klapáním nijak zvlášť neruší, ale přece jen cítíte, že té síly i kultivovanosti je o trochu méně. A proto si připlácíte za A6, že?
Většina českých zákazníků ale nejspíš pár měsíců počká na příchod šestiválcového dieselu – ten sice ještě nebyl oficiálně potvrzený, jenže je jasné, že se bez něj A6 prostě neobejde. Naopak už víme, že se můžeme těšit na dvojici plug-in hybridů (kombinovaných s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI) s čistě elektrickým dojezdem kolem 100 km a výkonem 300 nebo 367 koní. Zástupci Audi se také potutelně uculovali při zmínce o RS6, ale odmítli prozradit, kdy a s jakým pohonem dorazí.
Nová A6 se tedy Audi povedla – bere si to nejlepší z A5 a přidává k tomu víc elegance, prostoru, komfortu, výbavy a válců. Limuzína se představí již příští týden, ale Avant bude určitě prodávanější, i když to proti všem těm SUV na trhu nebude mít lehké. Až se pod její kapotu nastěhuje šestiválcový diesel, bude mít úspěch na českém trhu zaručen.
Audi A6 Avant můžete objednávat již nyní, ceník začíná na částce 1 719 900 Kč za 2,0 TDI (204 k) quattro, 367koňový benzinový šestiválec vyjde pak na 1 948 900 Kč. Na další pohonné jednotky si budeme muset ještě pár týdnů počkat.