Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Začalo to dotykovými tlačítky na volantu, což jako nesmysl musel kritizovat i vrátný ve Wolfsburgu, ale Volkswagen si nedal říct a tuhle pro kdekoho nanejvýš obtěžující inovaci skutečně uvedl.
Nějakou dobu to sice trvalo, ale pak vedení německého koncernu pochopilo, že jejich řešení úplně nefunguje, ba naopak mnohé lidi docela dost štve. A tak automobilový gigant s velkou slávou ohlásil, že vrací zpátky fyzická volantová tlačítka.
Nyní se situace opakuje. Pamatujete si, jak výrobce prezentoval haptické posuvníky pod displejem multimédií? A jak byl kritizován zejména u prvního ID.3 pro chudost interiéru očividně okoukanou od Tesly?

Haptická dotyková lišta ID.3 vlastně není vůbec praktická.
Metoda všeho dotykového na obrazovce se zdá být funkční zatím jen u několika málo automobilek či modelů a Volkswagen mezi ně tak nějak nepatří. Proto jsou tu zpátky stará známá fyzická tlačítka pro ovládání nejpoužívanějších funkcí a jako první se této staronové inovace dočká sériová verze vycházející z konceptu ID. 2all, která dorazí příští rok.
Konkrétně půjde o hlasitost, topení pro levou a pravou část kabiny, nastavení ventilátoru a výstražné tlačítko. Vše umístěné pod dotykovým displejem, přičemž Volkswagen potvrdil, že si toto řešení osvojí i budoucí modely značky. Když se však zadíváte na interiér konceptu ID. Every1, tak na tlačítkové liště vidíme výhřev sedadel.

Tlačítková lišta ID. Every1 má fyzické spínače pro výhřev sedadel.
Výrobce tak uznal chybu a podruhé pochopil, že auto není mobilní telefon a že o dotykové plošky na volantu nebo pod infosystémem nikdo ze zákazníků nestojí. Dotykových obrazovek se však výrobce nezbaví, třeba už jen kvůli požadavku severoamerické legislativy, aby měla všechna auta couvací kameru.
Tedy hlubší nastavení budete muset řešit v dotykovém displeji, ale základní prvky zůstanou fyzicky po ruce. My tak Volkswagenu podruhé děkujeme za sebereflexi a těšíme se, až si v nových a jistě technologicky vyspělých modelech opět osaháme tradiční fyzické čudlíky.
Za nos se chytli i ve Škodovce
S faceliftem modelů Scala a Kamiq (odhalení 2023) se do panelu klimatizace vrátily fyzické regulátory rychlosti ventilátoru. Zákazníci totiž tuto možnost postrádali a museli ji řešit v dotykovém displeji. A my se nedivíme, protože takový Kamiq v létě na automatický režim klimatizace na řidiče kolikrát posílá doslova ledový vítr z hor.

Jsou tam, dva větráčky regulující rychlost ventilace.