Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Ferrari zažívá mimořádně plodné období. V loňském roce prodalo rekordních 13 752 aut a dosud nejvyšší jsou i jeho tržby. Na tyto úspěchy by značka mohla letos navázat, chystá se totiž představit celkem šest automobilových novinek, což je dost i na běžnou automobilku, natož pro výrobce exotických supersportů.
A začněme rovnou tou nejdiskutovanější. Ferrari se chystá na 9. října, kdy je naplánována slavnostní premiéra historicky prvního elektromobilu značky. Italové jsou zatím tajemní co do techniky, ale i tvarů samotného vozu. Slibují však, že nabídne velké množství zábavy po vzoru spalovacích sourozenců.

Historicky první SUV Ferrari je jízdně pořád Ferrari. Přijede s podobnými tvary i elektromobil?
Příliš sdílní nejsou v Maranellu ani ohledně dalších chystaných novinek, ledacos ale můžeme vyčíst ze současného modelového portfolia. Italové již ukončili výrobu SF90 Stradale s plug-in hybridním osmiválcem, duchovního nástupce by mohla doplnit ještě modernizovaná 296. A předpokládáme, že k oběma kupé se připojí i varianty s otevřeným nebem nad hlavou.

SF90 Stradale se rozloučilo, co přijde teď? Jedno je jisté - pokud si nový vůz objednáte nyní, počkáte si do roku 2027. Výrobní kapacity Italů jsou plné na příští dva roky.
A dál? To už jsou ryzí spekulace. Předpokládá se, že by mohlo dorazit dostupnější provedení SUV Purosangue, jež by bylo posazeno pod nynějším dvanáctiválcem. V úvahu by připadala třeba plug-in hybridní V8, ostatně stále se zpřísňující emisní limity platí i pro výrobce italských supersportů, ať se nám to líbí, nebo ne.
Ač veřejnost nese elektrifikaci kultovního Ferrari nelibě, zákazníci tak kritičtí nejsou. Vždyť jednapadesát procent vozů prodaných v roce 2024 bylo elektrifikovaných. A lze předpokládat, že obdobně úspěšné bude nakonec i první „Ferrari elettrica“.
Ostatně se to dozvíme co nevidět.