Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Je úplně normální, že u superbů starších více než 5 let najdeme na odometru šesticiferná čísla. Občas nás ale v inzerci překvapí exemplář, který se zaběhnutým pořádkům vymyká. A někdy opravdu výrazně.
Naposledy nás na známém inzertním portálu Mobile.de zaujala Škoda Superb druhé generace, jež dosud najezdila pouhých 23 815 kilometrů - palubní počítadlo dokonce na fotografiích ukazuje 23 813 km.
Na první pohled tohle číslo možná nevypadá bombasticky, ale snad pomohou další souvislosti.
Superb je v provedení ještě před faceliftem, který mladoboleslavská automobilka odhalila v roce 2013. Kus v inzerci je tedy ještě starší - poprvé byl registrován v dubnu roku 2012, na jaře mu bude už 13 let.
A pokud si jeho nájezd rozebereme detailněji, pak zjistíme, že vůz dosud v průměru najezdil nějakých 150 až 160 kilometrů měsíčně. A tedy jen něco málo přes 5 kilometrů denně. To je na klasického a „neprémiového“ zástupce střední třídy opravdu málo.
Prodejce navíc tvrdí, že auto celý život strávilo v jedné rodině. V technickém průkazu sice prý najdeme celkem tři registrace, ale vždy na jiné členy stejné rodiny. K dispozici jsou údajně také všechny faktury. Pravda je, že minimálně na dostupných snímcích škodovka vypadá velice zachovale.
Superb pohání turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1.8 TSI o výkonu 118 kW a točivém momentu 250 Nm, spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Z nuly na sto vůz podle oficiálních údajů akceleruje za 8,6 sekundy a rozjede se nejvýše na 220 km/h.
Výbava Ambition zahrnuje například bi-xenonové světlomety, audio Bolero s přehrávačem CD, vyhřívaná přední sedadla nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Připomenout můžeme také zvláštní řešení zadních partií, které je pro druhou generaci Škody Superb charakteristické. Auto je specifické tím, že díky způsobu otevírání kufru představuje křížence sedanu a liftbacku. Škoda tomuto řešení říkala TwinDoor.
Při stisku jednoho tlačítka se otevřelo pouze víko jako u klasického sedanu, jiným hmatem ale bylo možné otevřít celou zadní část i se zadním oknem. První způsob byl praktický například v tom, že se k hlavám cestujících nedostal při otevření chladný vzduch zvenčí nebo naopak letní horko. Druhý se samozřejmě hodil při nakládání objemnějších předmětů.
Přestože šlo o poměrně praktickou vychytávku, Škoda ji zase brzy opustila. Víko TwinDoor využívala právě jen druhá generace Superbu, u nástupce ani jiného modelu se už neobjevilo. Tohle řešení by totiž komplikovalo a především prodražovalo vývoj.
Ale zpět k exempláři s nízkým nájezdem, který je na prodej v Německu. Ještě jsme totiž nezmínili cenu, která činí 16 900 eur, což je v přepočtu asi 426 tisíc korun.