Hlavní obsah

Takto vypadá úplně nejlevnější nová škodovka. Stojí 220 tisíc a nemá ani rádio

Foto: Škoda Auto

Schválně - jaká nová škodovka je podle vás nejlevnější? Slyšíme, že odpovídáte „Fabia“? Ano, částečně máte pravdu, u nás dostupnější model české značky opravdu nenajdete. Jinde ve světě však ano.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nebudeme vás napínat dlouho, nejlevnějším novým vozem automobilky Škoda je nedávno představené malé SUV jménem Kylaq, které je určeno pro indický trh.

Rozměry a výkon Škody Kylaq

Připomeňme, že Kylaq představuje auto s délkou 3 995 milimetrů, má rozvor 2 566 mm a světlou výšku 189 mm. I přes poměrně skromné rozměry nabízí slušný kufr o objemu 446 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1 265 litrů.

Novinka je vybavena litrovým tříválcem 1.0 TSI s výkonem 85 kW a točivým momentem 178 Nm. Jde o předokolku vybavenou buď šestirychlostní manuální, nebo šestirychlostní automatickou převodovkou.

Cena Škody Kylaq

Škoda Kylaq se v Indii prodává ve čtyřech výbavových verzích. Nejlevnější z nich se jmenuje Classic a stojí v přepočtu podle aktuálního kurzu 221 551 Kč.

Tohle základní provedení samozřejmě vypadá o dost fádněji než dražší a bohatě vybavené varianty, které Škoda ukázala během premiéry vozu. Kylaq Classic stojí na 16palcových ocelových kolech (s kryty), ale hlavně uvnitř vyhlíží celkem stroze, až smutně.

Samotná výbava však není úplně špatná, zahrnuje například LED světlomety, parkovací senzory vzadu, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo 12V zásuvku vpředu. Chybí ale rádio, je tu jen příprava.

Zajímavě pak vypadá srovnání s nejlevnější „českou“ škodovkou. Tou je nyní Fabia v akčním provedení 130 let, startující na částce 364 900 Kč. Malý hatchback má mimochodem k indickému Kylaqu rozměry docela blízko, je dlouhý 4 108 mm a má 2 552mm rozvor.

Výbava je výrazně bohatší než v případě modelu Kylaq, obsahuje třeba 15palcová kola z lehké slitiny, bezdrátový SmartLink, parkovací kameru vzadu, vyhřívání předních sedadel, deštník ve dveřích řidiče, infotainment Media 8″, 6 reproduktorů, virtuální 8″ kokpit, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální rádio, LED hlavní světlomety, parkovací senzory vzadu, manuální klimatizaci, dvě USB-C vpředu nebo startování tlačítkem.

O pohon se ale stará jen atmosféricky plněný litrový tříválec 1.0 MPI o výkonu 59 kW, spojený s 5stupňovou ručně řazenou převodovkou.

Načítám