Hlavní obsah

Německý termální ráj, kde se mluví česky. Lázně Europa Therme patří k tomu nejlepšímu, a jsou navíc kousek od našich hranic

Foto: Jan Majurník

Kousek od českých hranic leží lázeňské město Bad Füssing, kam se dá dostat přes krásné horské cesty až na parkoviště termálů Europa Therme. Tam zjistíte, že jste v místě, kde je čeština populárnější než němčina. A těch bazénů…!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Venkovní teploty vybízí k tomu zalézt pod deku a zachumlat se, nebo vyrazit na výlet? Pokud nejste vyznavači zimních sportů, máme pro vás tip na německé lázeňské město Bad Füssing ležící nedaleko jižních hranic naší vlasti.

Můžete tam dorazit buď po dálnici, nebo to vzít hezkými horskými silnicemi, kde se drží sníh. Každopádně až zaparkujete před termálními lázněmi Europa Therme, dojedete do ráje teplých bazénů, kde se hojně rozšířila čeština.

Jako příklad vezměme start z Prahy, kdy se dá jet směrem okolo Příbrami, Písku, Vimperku a následně skrze horský hraniční přechod Strážný dojet až do německého Pasova, odkud je to po bezplatné dálnici do Bad Füssingu asi půl hodina cesty.

Z Prahy popsaná cesta skrze hory zabere asi 3,5 hodiny času a 250 km jízdy. Z Hradce Králové počítejte zhruba o hodinu a sto kilometrů déle, z Českých Budějovic přibližně 2,5 hodiny a 160 km.

Foto: Mapy.cz

Do Bad Füssingu se dá dostat buď skrze hory, nebo spíše po dálnicích.

Jestli máte raději dálniční cestování, pak se vyplatí to vzít z Prahy na Plzeň a poté to stočit na rychlostní silnici 1/26. Dále projet kolem obcí Horšovský Týn i Domažlice a zdolat hraniční přechod Horní Folmava.

Následuje průjezd kolem německých měst Furth im Wald, Cham a u Steinachu se napojíte na bezplatnou německou dálnici A3. Ta vás už dovede ke sjezdu na silnici vedoucí k Bad Füssingu.

Foto: Jan Majurník

My vyrazili skrze hory, kde byly krásné klikaté silnice a kolem nich bílý sníh.

Dálniční cesta přes Plzeň zabere z Prahy 4 hodiny jízdy a 320 km k tomu. Z Hradce Králové opět počítejte zhruba hodinu dvacet navíc a asi 120 km plus. Z Plzně pojedete tři hodiny a počítadlo tachometru poskočí o zhruba 200 km.

Ceny paliv se v Česku drží na celkem rozumné úrovni, ovšem Německo patří k dražším zemím. Před Bad Füssingem jsme navštívili značkovou pumpu a koukli, kolik stojí pohonné hmoty. Výsledky (v EUR zaokrouhlené) jsme zaznamenali do tabulky.

Palivo (1 litr)Cena EURCena Kč
Nafta1,70 EUR43 Kč
Nafta prémiová1,91 EUR48,3 Kč
Benzin E101,78 EUR45 Kč
Benzin E51,84 EUR46,5 Kč
Benzin prémiový2,10 EUR53,1 Kč

Pokud na místě budete přespávat, tak počítejte, že aktuálně (prosinec 2024) slušnější hotel s parkováním vyjde okolo 2 000 Kč a více na noc pro dva. V centru si připlatíte ještě o pár stovek více.

Na druhou stranu nám se investice do takového hotelu vyplatila, protože jsme dostali návštěvnickou kartu, která nabídne určité výhody ve všech třech lázeňských centrech ve městě (Mimo Europa Therme jsou tu ještě menší Johannesbad Therme Therme Eins).

Foto: Jan Majurník

Využili jsme venkovního parkoviště, odkud je to kousek i do centra, kde v prosinci probíhají například vánoční trhy.

Jednak před nejpopulárnějšími Europa Therme můžete parkovat na venkovním parkingu 6 hodin zdarma (jinak stojí hodina 13 Kč), popřípadě využít krytých garáží, a dále máte k časově omezené pětihodinové vstupence do termálů půl hodiny navíc.

Čtyřicítky i plavecké dráhy

Lázně Europa Therme využívající sirnou, ale excelentně odfiltrovanou vodu (nesmrdí), mají standardně otevřeno od 7:00 hodin a zavírají v 19:00 hodin mimo pondělků, střed a pátků, kdy je otevřeno až do 21:00 hodin.

Foto: Europa Therme Bad Füssing

Především večer jde o podívanou plnou světel a v zimě i páry.

Osoby od tří let (tedy i dospělí) za pětihodinový vstup zaplatí 19,5 EUR (494 Kč), případně 23,5 EUR (595 Kč) za celodenní vstupné. Za příplatek 1 euro (25,3 Kč) pak máte vstup ještě do na síru bohatého speciálního bazénu. Extra se připlácí rovněž sauna nebo „solná jeskyně“.

Ačkoli se vstupné může zdát vysoké, Europa Therme patří k velmi vyhledávaným cílovým destinacím pro české turisty, takže uvnitř slyšíte víc češtinu než němčinu. A po návštěvě se vůbec nedivíme.

Tyhle termály jsou totiž poměrně velké, mají většinu bazénů venkovních a patřičně vyhřátých. Standardem jsou teploty 35, 37 a 38 stupňů, nicméně najdete tu i 40stupňový bazén, vedle něhož je ochlazovací bazén.

Foto: Europa Therme Bad Füssing

Nechybí ani hnaný proud, který vás ponese na teplé vlně.

Nechybí ani plavecké dráhy vyhřívané na zhruba 25 stupňů nebo sekce s proudem, kde se můžete nechat unášet na vlnách tepla. Díky kapacitě tak uvnitř areálu většinou není hlava na hlavě a vzhledem k absenci dětských atrakcí nehrozí přespřílišný povyk našich nejmenších.

Pokud lázně navštívíte nějaký večer, užijete si nejen přídavné osvětlení, ale také pohled na páru stoupající od horké vody. A když venku začne sněžit a vy se vyhříváte ve 40 stupních, k dokonalosti pak už nechybí snad nic. Ale co třeba jídlo? Nebojte, restaurace s klasikou typu „hranolky s něčím“ nechybí.

Jestli vás nicméně láká některý z místních restaurantů, tak jich pár skutečně dobrých najdete kousek od termálů Europa. Jsou tu dvě „ale“. Prvně ne všude akceptují platební karty a druhé „ale“ spočívá v tom, že podniky bývají večer plné.

Za nás musíme doporučit rodinný podnik italského typu La Piazetta. Lepší pizzu nebo těstoviny v okolí neseženete. Tamní kuchyně osloví i všechny, kterým Itálie obvykle nevoní. Alternativně zkuste nedaleko ležící restaurant Hänsel & Gretel (Jeníček a Mařenka), kde mají zajímavá jídla z kuchyně švýcarské (zapečené těstoviny, sýr, šunka, vepřová panenka) nebo rakouské (luxusní vídeňský řízek) a dalších.

Tank z Koreje

Na cesty jsme vyrazili SsangYongem Rexton, velkým pětimetrovým SUV s naftovým čtyřválcem a osmirychlostním automatem. Tento vůz postavený na rámovém základu je v současnosti trochu zázrak, protože nabízí připojitelnou čtyřkolku (+45 900 Kč), redukci, uzávěrku zadku (+29 900 Kč), utáhne na kouli až 3,5 tuny a stojí v základu ve dvoukolce pod 900 000 Kč.

Foto: Jan Majurník

SsangYong Rexton je standardně pětimístný, za 16 900 Kč ovšem dostanete další dvě místa.

A to je na takhle schopný kus auta i s příplatkem za 4 × 4 pořád hodně slušná nabídka. Interiér je sice koncepčně starší, ale nabídne moderní prvky typu digitální budíky nebo velký displej infosystému, na kterém jde zrcadlit kabelový Apple CarPlay či Android Auto.

Pod kapotou až sedmimístného vozu pracuje 202koňový 2,2litrový diesel (441 Nm) a osmirychlostní automat. Největší kola jsou 20palcová, nicméně doporučujeme zvolit menší kvůli většímu pohodlí.

Vzhledem k vyváženému poměru cena / užitná hodnota je SsangYong Rexton zajímavou alternativou k tomu, jak mít za rozumně peněz velké prostorné SUV na rámu, které má čtyřkolku, redukci a utáhne až 3,5 tuny na kouli.

Výlet do Bad Füssingu tak skutečně doporučujeme. Europa Therme jsou za nás vůbec jedny z nejlepších termálů ležících v blízkosti českých hranic.

Načítám