Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Přelomová Škoda Favorit s předním pohonem byla svého času revolucí pro Škodovku, karoserii pak stvořilo italské studio Bertone, jemuž zrovna odpadl jiný kšeft. Docela náhoda, která ale ve finále pomohla mladoboleslavskou automobilku zviditelnit v Evropě.
Český designér Rostislav Prokop se rozhodl, že tuto ikonu poněkud upraví. A udělal to do extrému, když pětidveřový model přepracoval na třídveřový hot hatch s rozšířeným bodykitem a brutálním křídlem.
Nízko položené „fáčko“ má po úpravě překrytá přední světla doplněná tenkým bílým pásem. Přední nárazník má obří otvor pro chlazení a navazuje na jednoduchou masku, ke které pasuje přední kapota s nádechem.
Boční prahy jsou spolu s blatníky i předními dveřmi rozšířené a nechybí ani karbonové usměrňovače vzduchu. Za zapuštěnými disky pak najdete sportovní děrované kotouče a červené třmeny.
Zezadu je to také velká divočina. Asi nejzásadnějším prvkem je obrovské křídlo působící jako vizuální prodloužení modelu. Nemáme páru, do jaké míry pomáhá/škodí aerodynamice, ovšem vypadá fakt šíleně.
Zadní světla jsou zatmavená, diodová. Na nárazník navazuje difuzor, v jehož středu najdete oválný kryt dvojité koncovky výfuku.
Náhled do interiéru ukáže kompletní závodní rám a dvě skořepinová sportovní sedadla. Více není vidět, ovšem předpokládáme, že půjde o vykuchaný (odlehčený) vnitřek kvůli úspoře hmotnosti.
O motoru se designér nezmiňuje, ale soudě podle předního širokého chladiče půjde o něco monstrózního a rozhodně ne továrního. Jak známe Rosťu, věnoval by takovému modelu hodně, hodně výkonu.
Každopádně se koukáte na ryze virtuální design a vcelku extrémní úpravu naší české škodovky. Líbí se vám tento styl? Dejte nám vědět v anketě níže.